Auta z D1 budou jezdit přes nás, bojí se malé obce

11.11.2011 18:16 | Zprávy

Hosté Speciálu Martina Veselovského o stavu dálnice D1 diskutovali nejen o tom, zda rekonstrukce doopravdy začne, ale hlavně o jejích dopadech. Ty budou jistě velké – jak pro řidiče, kteří budou stát v kolonách, tak hlavně pro okolní obce.

Auta z D1 budou jezdit přes nás, bojí se malé obce
Foto: Hans Štembera
Popisek: Doprava - ilustrační foto

Hosty pořadu byli dnes Jiří Švorc, zmocněnec ministra dopravy pro D1 a R35, místostarosta Velké Bíteše Tomáš Kučera, plukovník Leoš Tržil, ředitel služby dopravní policie, Jiří Povolný, člen předsednictva a viceprezident ČESMAD pro nákladní dopravu, a profesor Karel Pospíšil, ředitel Centra dopravního výzkumu.

Životnost dálnice je překročena o deset let 

K tématu Rozhlas k opravě na D1: Kamiony se budou přesouvat na železnici

Oprava dálnice nezačne dříve než v létě příštího roku, přitom její životnost je už dnes překročena o deset let.„Původní zadání na 1. března je příliš ambiciozní. Předpokládám, že to bude na přelomu června a července," uvedl Švorc.

„Obyvatelé v okolí dálnice vítají co plánovanou úpravu D1. Ale více času bude jistě pozitivní proto, aby se stačily připravit objízdné trasy," říká starosta Kučera, který tvrdí, že rozhodně nelze pochybovat o tom, že provoz ve Velké Bítěši (a nejen tam) se zásadně zvýší. Přestože ministerstvo to popírá.

Související U Veselovského se bude řešit, co s peklem na D1

Povolný další odklady oprav kritizuje, přesto je podle něj skvělé, že vůbec poprvé slyší konkrétní data a vidí kroky k realizaci. Rekonstrukci totiž slibovala už vláda Miloše Zemana. „Těch slibů bylo příliš, jsme nedůvěřiví," říká. Vláda podle něj má sice v programovém prohlášení, že nebude snižovat dotace na infrastrukturu, a přesto to dělá.

K financování dopravní infrastruktury Premiér Nečas: Budování infrastruktury je klíčové

Asi nejlepším řešením pro všechny by měla být snaha zachovat provoz na stejné úrovni, nebo se o to alespoň pokusit. „Nedovedeme si představit snížení ze čtyř pruhů na tři," říká Švorc s tím, že už existuje plán, jak toho dostát. „Pokud budou zachovány čtyři jízdní pruhy, byť s omezením, je to to nejrozumnější, co může být," uvedl Tržil. Posilovat dopravní policii na D1 prý pravděpodobně nebude potřeba.

Čtěte také:

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: joh

Mgr. Ondřej Krutílek byl položen dotaz

Auta

Dobrý den, četl jsem o té vaší aktivitě, jak chcete zachránit automobilový průmysl. Upřímně, myslíte, že EU ustoupí od toho nesmyslného zákazu aut se spalovacími motory? Myslíte, že je ČR na tento zákaz připravena? A chápete obavy obyčejných lidí, že prostě na elektroauta mít nebudou? Když už chce E...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ředitelství silnic a dálnic: Začali jsme stavět obchvat obce Svor na I/9

10:22 Ředitelství silnic a dálnic: Začali jsme stavět obchvat obce Svor na I/9

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo 29. října stavět na tahu I/9 obchvat Svoru v Libereckém kra…