Největší podíl dotací z evropských regionálních operačních programů připadá na projekty spojené s výstavbou dopravní infrastruktury, uvedlo MMR. Jde o sinice druhých a třetích tříd, obchvaty měst a mosty, které jsou ve správě krajů. Silnice vyšších kategorií spravuje ministerstvo dopravy prostřednictvím Ředitelství silnic a dálnic.
Kromě dopravní infrastruktury směřují evropské peníze ve velké míře do projektů zaměřených na budování infrastruktury spojené s poskytováním veřejných služeb, například do vybavení škol. Dále kraje čerpají peníze na projekty podporující zaměstnanost a rozvoj příjezdového cestovního ruchu. Z objemu schválených financí bylo příjemcům k 7. září vyplaceno 264,7 miliardy korun, což činí meziměsíční nárůst o 11,5 miliardy.
Národní strategický referenční rámec je dokument, který vypracovává každá členská země EU. Jde o základní rozvržení priorit a opatření, na které by vláda chtěla v daném programovacím období čerpat peníze ze strukturálních fondů EU a Fondu soudržnosti. Vyjednávání jednotlivých programů následuje teprve o schválení strategického rámce. Dokument připomínkuje a schvaluje Evropské komise.
Související:
Hejtman Rath: Nečas a Kalousek nás zadlužují jako nikdo v minulosti
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk, mp