Za velmi dobré považuje zpravodajství České televize 46 procent, za dobré 35 procent oslovených, devět procent je hodnotí dokonce jako vynikající. Ostatní dotazovaní označují zpravodajské relace jako ucházející, ale nikoli špatné. I tím se Česká televize odlišuje od konkurence.
Za nejdůležitějšími atributy zpravodajství považují diváci podle průzkumu aktuálnost, srozumitelnost a důvěryhodnost. Ve všech těchto ohledech dosahuje zpravodajství České televize v porovnání s konkurencí nejlepších výsledků. Velmi spokojeni jsou diváci také s vystupováním a stylem moderátorů a s rychlostí jejich mluvy. Oceňují i příznivou dobu začátku hlavní zpravodajské relace Události, líbí se jim délka jednotlivých příspěvků a jejich řazení. Kladně hodnotí i formu živých vstupů moderátorů z terénu.
Průzkum realizovala ve dnech 30. 10. až 2. 11. společnost pro výzkum trhu TNS AISA na vzorku 1001 respondentů prostřednictvím dotazování za pomoci počítače v domácnostech. Česká televize si nechala průzkum zpracovat jako jeden z nástrojů hodnocení svého zpravodajského vysílání během krajských a senátních voleb a s půlročním odstupem od jeho uvedení také jako hodnocení nového formátu své hlavní zpravodajské relace.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Česká televize