O další měsíc se zřejmě zpozdí stavební povolení na dostavbu dálnice D8 z Lovosic do Řehlovic. Původně mělo být vydáno na konci srpna, ale úředníci už podruhé lhůtu posunuli. Bojí se totiž možného odvolání ekologů, a tak ještě chtějí doplnit další dokumenty od teplického a ústeckého magistrátu. Aktuální termín je konec října, řekl ČTK vedoucí lovosického stavebního úřadu Petr Soldon.
Problém na magistrátu v Ústí a v Teplicích
Lhůta se posouvá už podruhé a státu se tím zmenšuje čas na bezproblémové vyřešení možných odvolání. Do poloviny roku 2012 chce mít kvůli evropským dotacím jasno, kdy bude D8 dostavěná, takže když se odečtou zákonné lhůty, zbude na odvolání už jen sedm měsíců.
Úředníci už nechtějí dát odvolání šanci a raději vydání dokumentu odkládají. "Měli jsme neúplné stanovisko ohledně ochranného pásma lesa, ale nebylo tam vyjádření ohledně jiných složek životního prostředí," řekl ČTK Soldon. Lovosický stavební úřad si proto dokumenty vyžádal, při všech úředních lhůtách to ale znamená, že se povolení zase skoro o měsíc protáhne.
Soldon nechce konkrétní viníky jmenovat, podle informací ČTK ale vznikl problém na teplickém a ústeckém magistrátu. "Spolupráce s ostatními úřady je pořád spíš dobrá. Při tom rozsahu se dá jedna malá věc přehlédnout," řekl Soldon. "Aktuální stav je konec října, doufejme, že pak už ekologové nebudou nic namítat," dodal.
Dostavbu asi 16,4 kilometru dálnice za zhruba 12 miliard korun poslední dobou komplikují nejvíc právě administrativní průtahy, navíc násobené soudními spory mezi státem a ekologickými organizacemi. Těch se stále vede okolo 15. Hlavní balík stavebních povolení, o nichž nyní stavební úřad znovu rozhoduje, zahrnuje kompletní šestikilometrový úsek od křižovatky Řehlovice k tunelu Radejčín.
Deset tisíc aut denně
Soudní tahanice komplikují i otevření tříkilometrového úseku z Lovosic k Bílince; hotový měl být už koncem letošního roku, v polovině září už ale ministr dopravy Pavel Dobeš (VV) hovořil se starosty o roce 2012.
D8 by měla spojit Prahu s podkrušnohorskou aglomerací a Saskem. O její trasu přes České středohoří se ale vedou už od 90. let spory, v nichž v minulosti daly soudy několikrát zapravdu aktivistům. Mezitím automobilová doprava do severní poloviny Německa zhoustla natolik, že po obou objízdných trasách přes Ústí nad Labem a Teplice jezdí přes 10.000 aut denně. Obyvatelé obcí, jimiž náhradní trasy prochází, proto většinou nemohou ekologům přijít na jméno.
Související:
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk, mp