„Provozní náklady magistrátu, tedy všech odborů, jsme podruhé snížili o pět procent, což je suma veliká. Bezesporu nejvíce prostředků dáváme do dopravních podniků, protože v současnosti je to 13,5 miliardy. Předpokládá se, že v roce 2014 by to mohlo být 16 miliard,“ popisuje Svoboda, jak se v Praze šetří.
Vozíme vzduch
A škrty zasáhnou i MHD. „Víme už, kdy vozíme prázdný vzduch - vozy jsou prázdné a přesto jedou ve stejném intervalu nebo se překrývají,“ říká primátor. To, zda a o kolik zdraží jízdenky, říci nechtěl. Nutné škrty se Prahy dotknou nejen kvůli ekonomické krizi, ale zvláště pokud ministr financí Miroslav Kalousek prosadí nové rozdělení daní pro obce a města. Na tom by nejvíce tratila právě Praha spolu s Brnem, Ostravou a Plzní.
Praha si vzala úvěr od Evropské banky, aby mohla dokončit metro A. “První splátky nastupují až za 6 let, doba splatnosti je 30 let - s možností splatit v 18 letech. Strop je asi 11 miliard,” uvedl Svoboda. Podle primátora by se ale Praha mohla vejít do tří miliard.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh