Učitelské povolání patřilo do nedávna do výčtu stabilních zaměstnání, u nichž vám příliš nehrozilo, že přijdete o místo. Na školy však již pár let nastupují populačně slabé ročníky a najednou jde o krk i učitelům. Aby si kantoři udrželi práci, školy mezi sebou bojují o zákazníky - žáky. Najímají si k tomu i profesionální Public Relations (PR) agentury. Informují o tom server Lidovky.cz
Mimoškolní aktivity i pověst školy
Střední, ale i základní školy dnes musí uvažovat o tom, jak upoutat žáky. Když jich neseženou dost, hrozí jim sloučení s konkurenčním ústavem, což se zpravidla neobejde bez propouštění kantorů. K upoutání pozornosti může posloužit výčet mimoškolních aktivit i skvěle zpracované webové stránky školy, asi nejdůležitější je v tomto směru její pověst.
„Před rokem jsme zaznamenali poptávku z řad učitelů po PR. Školy bojují o každého studenta. To je vede k tomu, aby se zamyslely, jak komunikují s veřejností. Začínají uvažovat jako firmy, které si chtějí své klienty - studenty udržet," řekla lektorka kurzů Eva Fruhwirtová.
A nakolik taková pomoc PR agentury přijde? Základní sazby za proškolení pedagogů se pohybují okolo pěti tisíc korun, pokud se však na škole objeví šikana, či jiné složitější problémy, se kterými chtějí kantoři pomoct, vyjde je to až na dvacet tisíc.
Související:
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp