Podle informací ParlamentníchListů.cz od několika vysoce postavených členů ODS se chce Řebíček vrátit do politiky. Rád by údajně kandidoval ve volbách do Senátu. Redakce ParlamentníchListů.cz se ho dotázala, zda by skutečně chtěl za ODS kandidovat do horní komory parlamentu. "Vůbec nechápu, kam Vaše otázka míří," reagoval na dotaz Aleš Řebíček.
Slavie a lepší image
Řebíček by současně dle informací od člena vedení Fotbalové asociace ČR vlastnil rád celou fotbalovou Slavii, jejíž je v současnosti třetinovým podílníkem a která nevlastní stadion ani pozemky. Jeho aktivity ve fotbale by mu měly prý zlepšit image na veřejnosti a pomoci k návratu do politiky. Že má zájem o většinový podíl ve Slavii, potvrdil i v rozhovoru pro pondělní MF Dnes.
"Pokud jde o Slavii, už od počátku jsem avizoval, že o ni zájem mám - musejí ale na to být dva, kupujíci i prodávající," řekl ParlamentnímListům.cz Řebíček.
Deníku Sport Řebíček před časem vysvětlil, jak se koupi klubu SK Slavia Praha-fotbal a.s. dostal. Cestu k nákupu podílu v pražské Slavii mu prý zprostředoval jeho kamarád a bývalý spoluvlastník klubu Tomáš Rosen.
Více: A je to venku - Řebíček vlastní Slavii. Z jedné třetiny
Toskánsko a Viamont
Řebíčkova pověst je poněkud pošramocena, neboť je spojován s několika kauzami. Například jeho vilový komplex v Toskánsku se proslavil společnými dovolenými politiků, podnikatelů a lobbistů v čele s bývalým premiérem Mirkem Topolánkem. Do politiky měl Řebíčka přivést jeho přítel Marek Dalík, vlivný lobbista a spolupracovník Mirka Topolánka.
Před svým nástupem na ministerstvo dopravy pracoval ve vedení soukromé dopravní firmy Viamont, kterou založil v roce 1992 a jejímž byl spolumajitelem dle svých vlastních slov do roku 2006. V červenci 2008 přinesla média zprávu, že Řebíček je s touto firmou nadále propojen a že společnost dostává od jeho ministerstva lukrativní zakázky.
Během Řebíčkova působení na ministerstvu dopravy se navíc Viamontu mnohonásobně zvedl počet státních zakázek a tím pádem i zisk této společnosti. Podle MF Dnes získala firma zakázky za 10,4 miliardy korun.
Ministerstvo dopravy a Ústecko
Česká pobočka protikorupční Transparency International v červenci 2008 zažalovala Řebíčka a ministerstvo dopravy u Městského soudu v Praze za neprůhledný průběh veřejné soutěže, která se týkala výběru advokátních kanceláří, jež mají rezort zastupovat v soudních sporech.
Řebíček bývá rovněž kritizován kvůli dodatku ke smlouvě o mýto s firmou Kapsch, která tak bez jakéhokoli výběrového řízení dostala zakázku za čtyři miliardy na vybudování informačních tabulí na dálnicích.
Podle spisu Olej Policie ČR již v roce 2004 věděla o kontaktech Řebíčka s odsouzeným podnikatelem Tomášem Pitrem. Policie měla mít i informace o Řebíčkových úzkých vztazích s tehdejším vedením ústeckého kraje - hejtmanem Jiřím Šulcem z ODS a náměstkem Jaroslavem Foldynou z ČSSD. Ve spisu se uvádí, že „Řebíček je osoba, která skupině Pitr-Mrázek zabezpečovala v ústeckém regionu kontakty na regionální politiky".
Kam dál:
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Lukáš Petřík