„Šedesát procent dětí, které budou v září nastupovat do základní školy, budeme připravovat na povolání, která ještě neexistují,“ konstatoval na sněmu Hospodářské komory ministr školství Petr Gazdík. A co z toho plyne? „Už teď připravujeme některé absolventy na profese, které vymizí. Nebude stačit se něčemu vyučit nebo vystudovat s tím, že se s takovou výbavou dá vydržet do důchodu. Celoživotní vzdělávání bude nutností. Ekonomika bude potřebovat úplně jiné dovednosti. Čtvrtá průmyslová revoluce přinese digitalizaci procesů. Rozvoj umělé inteligence, 3D tisku, nanotechnologií, nové přístupy k řízení i logistice. Jinými slovy budeme potřebovat úplně jiné kompetence, než doposud,“ vysvětlil.
Podle Gazdíka už by se měla změnit i rétorika. „Prosím, už neříkejme školství, zvykejme si říkat čím dál více vzdělávání. To je proces, který se bude týkat více nejen škol, ale i vás zaměstnavatelů,“ obrátil se na zástupce Hospodářské komory.
Gazdík: Potřebujeme otevřenost a kritické myšlení
„Pokud trendu nepůjdeme naproti, zůstaneme na chvostu vyspělého ekonomického světa! Jaké kompetence potřebujeme? Otevřenost lidí vůči novým výzvám, schopnost učit se celý život, vyhledávat informace, třídit je, umět se vyznat ve stále složitějším světě přehlceném informacemi. Potřebujeme kritické myšlení,“ zdůraznil Gazdík.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Daniela Černá
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.