Z webu Agentury pro sociální začleňování vyplývá, že kampaň proti rasismu a násilí z nenávisti stála téměř 40 milionů korun. Z této částky šlo osm milionů korun ze státního rozpočtu prostřednictvím Úřadu vlády a zbytek byl z Norských fondů.
Kampaň se skládá z několika projektových aktivit, jejichž součástí je právě projekt HateFree Culture. Ačkoli je na webu také uvedeno, že projekt končí v dubnu 2017, je tam informace o udržitelnosti. „Odbor pro sociální začleňování (Agentura) bude hledat zdroje pro financování aktivit mediální kampaně HateFree Culture i po ukončení projektu,“ píše se na webu Agentury pro sociální začleňování.
Doba udržitelnosti u Norských fondů trvá obvykle pět let. Jak upozornil Chvojka, u projektu HateFree by měla udržitelnost trvat pouze do konce roku. V případě, že se lhůta nedodrží, stát musí dotace vracet, a to až v plné výši jejich čerpání. Zřejmě i proto se v úterý ministr pro lidská práva Chvojka sešel se zástupci projektu. V tiskové zprávě vydané po schůzce uvedl, že udržitelnost bude zajištěna podle pravidel.
Na zmíněné zprávy reagovala na svém twitterovém účtu ekonomka Markéta Šichtařová poměrně rezolutně: „Dotace vrátit, nenechat se Norskými fondy korumpovat, nepodporovat zde mezinárodní lobbing, HateFree skončit HNED!“
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam