Před časem se režisér Tomáš Vorel nechal slyšet, že politika je pro něj příliš racionální a dualizovaná, dnes se však s takovým tvrzením neztotožňuje, ani v podstatě už neví, co tím vlastně přesně myslel. „Nevím, co jsem myslet tím racionální, ani nechápu to slovo. Vše se vyvíjí a mění a i já se vyvíjím,“ krčil rameny Vorel, jenž se o politice nechtěl příliš bavit.
Přesto u ní nakonec ještě chvíli setrval a v kontextu s tímto tématem vzpomněl svůj film Kouř. „Film Kouř, ten je hodně politický. Točili jsme ho v roce 1990, když se to tu lámalo. Začali jsme ho připravovat za komunismu a šel tedy do kin po revoluci. Prezident Václav Havel si ho pustil na Hradě v hradním kině, kde si předtím pouštěl a zakazoval filmy Husák,“ vzpomíná Vorel.
„Když Kouř skončil, byl jsem u toho a prezident mi řekl: Pane režisére, je to příliš depresivní a končí to negativně. Hlavní hrdina Mirek má na konci pouta, co to znamená?“ popsal Vorel Havlovu reakci.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab