Vláda v Berlíně se už nějaký čas snaží vymyslet, jak ochránit svou průmyslovou základnu, která se v posledních měsících zužuje. I kvůli vysokým cenám energií řada firem přesouvá svou výrobu raději do Asie. „Právě loni oznámil chemický gigant BASF, že kvůli nákladům na energii bude investovat do nového závodu v hodnotě 10 miliard liber raději v Číně než v Evropě,“ upozornil The Spectator.
Jednou z možností je vyčerpat fond ve výši 200 miliard liber určený na ekologickou transformaci a na podporu domácností, na které ekologická proměna ekonomiky dopadne nejvíc. Podle The Specator se část peněz obětuje na dotování levnější energie.
„Netřeba dodávat, že část dotací zmizí v kapsách majitelů uhelných elektráren – vzhledem k tomu, že některé z nich musely být znovu spuštěny, aby se vyrovnaly s úbytkem ruského plynu,“ upozornil The Spectator. „Německo se zároveň brání návrhům EU na nové požadavky na podávání zpráv o klimatu a dalších otázkách životního prostředí. Chce změnit pravidla tak, aby se týkala pouze podniků, které zaměstnávají více než 500 osob, a nikoli 250 osob. Německému automobilovému průmyslu se již podařilo zmírnit zákaz EU týkající se benzinových a naftových automobilů od roku 2035 – spalovací motory budou nadále povoleny, pokud budou schopny pohonu na syntetická ‚elektronická paliva‘ vyráběná z vodíku a oxidu uhličitého. Vzhledem k tomu, že syntetická paliva lze vyrábět podle libovolného receptu, znamená to, že automobilový průmysl bude moci pokračovat ve výrobě spalovacích motorů v podstatě stejně jako nyní,“ zaznělo také v týdeníku.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Miloš Polák