„Ruský plyn to zachrání a pak se něco vymyslí.“ Zelené Německo narazilo, píší v Británii

19.09.2023 10:53 | Monitoring

Britský konzervativní týdeník Spectator si položil otázku, zda bude Německo první zemí, která se vzdá svých klimatických cílů, kterých chtěla dosáhnout do roku 2045, „tedy o pět let dříve, než je nereálný cíl Velké Británie“, napsal The Spectator. Německé zelené plány prý definitivně tvrdě narazily na realitu. Ekonom Lukáš Kovanda naznačil, jak taková realita také vypadá. Navrch by v ní mohla získat i Francie.

„Ruský plyn to zachrání a pak se něco vymyslí.“ Zelené Německo narazilo, píší v Británii
Foto: Hans Štembera
Popisek: Velvyslanectví Německé spolkové republiky v Praze

Vláda v Berlíně se už nějaký čas snaží vymyslet, jak ochránit svou průmyslovou základnu, která se v posledních měsících zužuje. I kvůli vysokým cenám energií řada firem přesouvá svou výrobu raději do Asie. „Právě loni oznámil chemický gigant BASF, že kvůli nákladům na energii bude investovat do nového závodu v hodnotě 10 miliard liber raději v Číně než v Evropě,“ upozornil The Spectator.

Jednou z možností je vyčerpat fond ve výši 200 miliard liber určený na ekologickou transformaci a na podporu domácností, na které ekologická proměna ekonomiky dopadne nejvíc. Podle The Specator se část peněz obětuje na dotování levnější energie.

„Netřeba dodávat, že část dotací zmizí v kapsách majitelů uhelných elektráren – vzhledem k tomu, že některé z nich musely být znovu spuštěny, aby se vyrovnaly s úbytkem ruského plynu,“ upozornil The Spectator. „Německo se zároveň brání návrhům EU na nové požadavky na podávání zpráv o klimatu a dalších otázkách životního prostředí. Chce změnit pravidla tak, aby se týkala pouze podniků, které zaměstnávají více než 500 osob, a nikoli 250 osob. Německému automobilovému průmyslu se již podařilo zmírnit zákaz EU týkající se benzinových a naftových automobilů od roku 2035 – spalovací motory budou nadále povoleny, pokud budou schopny pohonu na syntetická ‚elektronická paliva‘ vyráběná z vodíku a oxidu uhličitého. Vzhledem k tomu, že syntetická paliva lze vyrábět podle libovolného receptu, znamená to, že automobilový průmysl bude moci pokračovat ve výrobě spalovacích motorů v podstatě stejně jako nyní,“ zaznělo také v týdeníku.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Miloš Polák

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

Myslíte, že je Trump ,,Putinův agend"?

Proč jde podle vás na ruku Putinovi, a proč se snaží oslabit Evropu? Vždyť upřímně ona je dost slabá i bez něj - bohužel.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů: 10


Osobnost měsíce

Jan Hofmann

  • ODS
  • poslanec
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

Jojo, dvě jaderky ze čtyř, které nám zbyly po rozdělení ČSSR, postavili za socialismu, Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré Diskusemravní bahno , 19.09.2023 12:20:55
naši otcové PRO NÁS !!!!! Teď fungují přes drahou Lipskou burzu a naši blbové kupují už od dob Topolánka NAŠI! předraženou energií od Bošů. Toť výhoda volného trhu kapitalismu. Stačí mít ve vládách úplatné darebáky, které jejich občani nezajímají a dá se přijít o vše. Zdůvodnění takové "ekonomicky a hospodářský výhodné spolupráce" vždycky najdou. Vždyť jsme jim dali ve volbách důvěru, tak co! Francie nabírá rozum, nás to ještě čeká. Ovšem za této vlády to nebude.

|  13 |  0

Další články z rubriky

Keller: Jak topkař Niedermayer vyrobil dezinformaci o trumpismu

4:44 Keller: Jak topkař Niedermayer vyrobil dezinformaci o trumpismu

NEKOREKTNĚ S KELLEREM Jak se vyrábí dezinformace. Tak pojmenoval aktuální z řady komentářů pro Parl…