V českých supermarketech se mnohdy hojně vyskytují různé žlutě či červeně zvýrazněné cenovky, které mají zákazníky nalákat na nákup zboží v akci. Ne vždy se však takovéto „akční“ zboží vyplatí nakoupit. Stává se totiž, že zboží v regálech, označené coby zlevněné, je za běžnou či dokonce i vyšší cenu a barevnou cenovkou s nápisem „akce“ se obchodníci snaží české zákazníky akorát ošálit.
Nekalé triky obchodníků s akčními nabídkami, které ve skutečnosti žádné zlevnění zákazníkům nepřinášejí, jsou již o loňského potírány v rámci novely zákona o ochraně spotřebitele, stanovující jasná pravidla, jak mohou obchody v Česku nabízet zboží ve slevě. Povinností prodávajícího je, že aby u výrobků ve slevě spotřebitele informoval o nejnižší ceně, za kterou byl výrobek prodáván v době 30 dnů před poskytnutím slevy, nebo od okamžiku, kdy začal výrobek nabízet, pokud je výrobek v prodeji dobu kratší než 30 dnů.
V případě postupného zvyšování slevy z ceny výrobku může prodávající uvést nejnižší cenu, za kterou výrobek nabízel a prodával 30 dnů před poskytnutím první slevy. Spotřebitel tak má možnost porovnat nejnižší cenu výrobku za posledních 30 dnů a aktuální cenu výrobku po poskytnutí slevy. Tato povinnost se nevztahuje pouze na výjimky, jimiž jsou výrobky podléhající rychlé zkáze a výrobky s krátkou dobou spotřeby, jako jsou například některé druhy potravin, které většinou najdete označené s informací „spotřebujte do“ či jsou určené k okamžité spotřebě.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radek Kotas