Jako kdyby žádný covid ani neexistoval. Tak si musejí připadat turisté, kteří zavítají do Českého Krumlova. Člověka s rouškou, nebo dokonce s respirátorem tady totiž potkáte jen výjimečně, a to i v řadě obchodů. Skutečně velký rozdíl oproti předešlým letům, kdy velká část turistů, především z asijských zemí, kteří teď ale v Krumlově k vidění téměř nejsou, nosila roušky i venku. A to nebyla žádná epidemie. Nyní mají i někteří prodavači ochranu úst tak říkajíc „na půl žerdi“.
„Beru to tak, že je to každého zodpovědnost. Já sama jsem očkovaná, a těžko budu někoho nutit nebo ho vykazovat ven z obchodu,“ říká prodavačka v jednom z obchůdků nedaleko centra, jež patřila k těm, kteří si roušku hned po našem příchodu nasadili. Hlavně mladší „personál“ to ale často příliš neřešil.
„Městská policie nenošení roušek řeší většinou na oznámení, nejčastěji z obchodních center. Poté to předává správním orgánům, tedy přestupkové komisi,“ uvedla mluvčí Českého Krumlova Petra Nestávalová.
V ulicích Českého Krumlova. Foto: David Hora
Turisty z Asie nahradili Češi
Letošní rok je čekáním na zákazníka, především mimo víkendy. Tak mluví o současné turistické sezoně v Českém Krumlově místní lidé. V ulicích je nezvykle slyšet převážně čeština; turisty z asijských zemí, jak už jsme zmínili, téměř nepotkáte. Český Krumlov „zachraňují“ hlavně turisté z České republiky, v menší míře i ze Slovenska, Rakouska nebo Německa.
„K úbytku zahraniční klientely došlo především u turistů ze vzdálených trhů (Asie, Amerika…), kteří ovšem preferovali především krátkodobé pobyty v rámci skupinových zájezdů, které byly příčinou negativního dopadu masového turismu a příčinou úbytku ‚kvalitního‘ návštěvníka. Ten přijede na více dní, za lokální nabídkou, a čerpá více služeb. V tomto směru tedy měla pandemie koronaviru na cestovní ruch v Krumlově pozitivní dopad. Vrací se k nám kvalitní tuzemská klientela a klientela z blízkého příhraničí, zvýšila se průměrná délka pobytu, současný klient vyznává hodnoty jako individuální přístup a péče, kvalita služeb, lokálnost, relax, příroda, autenticita místa,“ uvedla Jitka Boháčová z destinačního managementu Český Krumlov region s tím, že na druhou stranu samozřejmě domácí klientela plně zahraniční klientelu nenahradila.
Turisty lákají volné uličky. Ceny už tolik ne…
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: David Hora