Jako kdyby žádný covid ani neexistoval. Tak si musejí připadat turisté, kteří zavítají do Českého Krumlova. Člověka s rouškou, nebo dokonce s respirátorem tady totiž potkáte jen výjimečně, a to i v řadě obchodů. Skutečně velký rozdíl oproti předešlým letům, kdy velká část turistů, především z asijských zemí, kteří teď ale v Krumlově k vidění téměř nejsou, nosila roušky i venku. A to nebyla žádná epidemie. Nyní mají i někteří prodavači ochranu úst tak říkajíc „na půl žerdi“.
„Beru to tak, že je to každého zodpovědnost. Já sama jsem očkovaná, a těžko budu někoho nutit nebo ho vykazovat ven z obchodu,“ říká prodavačka v jednom z obchůdků nedaleko centra, jež patřila k těm, kteří si roušku hned po našem příchodu nasadili. Hlavně mladší „personál“ to ale často příliš neřešil.
„Městská policie nenošení roušek řeší většinou na oznámení, nejčastěji z obchodních center. Poté to předává správním orgánům, tedy přestupkové komisi,“ uvedla mluvčí Českého Krumlova Petra Nestávalová.
V ulicích Českého Krumlova. Foto: David Hora
Turisty z Asie nahradili Češi
Letošní rok je čekáním na zákazníka, především mimo víkendy. Tak mluví o současné turistické sezoně v Českém Krumlově místní lidé. V ulicích je nezvykle slyšet převážně čeština; turisty z asijských zemí, jak už jsme zmínili, téměř nepotkáte. Český Krumlov „zachraňují“ hlavně turisté z České republiky, v menší míře i ze Slovenska, Rakouska nebo Německa.
„K úbytku zahraniční klientely došlo především u turistů ze vzdálených trhů (Asie, Amerika…), kteří ovšem preferovali především krátkodobé pobyty v rámci skupinových zájezdů, které byly příčinou negativního dopadu masového turismu a příčinou úbytku ‚kvalitního‘ návštěvníka. Ten přijede na více dní, za lokální nabídkou, a čerpá více služeb. V tomto směru tedy měla pandemie koronaviru na cestovní ruch v Krumlově pozitivní dopad. Vrací se k nám kvalitní tuzemská klientela a klientela z blízkého příhraničí, zvýšila se průměrná délka pobytu, současný klient vyznává hodnoty jako individuální přístup a péče, kvalita služeb, lokálnost, relax, příroda, autenticita místa,“ uvedla Jitka Boháčová z destinačního managementu Český Krumlov region s tím, že na druhou stranu samozřejmě domácí klientela plně zahraniční klientelu nenahradila.
Turisty lákají volné uličky. Ceny už tolik ne…
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: David Hora