Prospěje České republice vítězství Donalda Trumpa?Anketa
Vypůjčil si upravenou reklamu jedné ze slavných značek vlasové kosmetiky, kde si někdo pohrál s názvem firmy a přidal ministrův obličej. Niehoff mem nevytvořil, jen ho převzal a dál sdílel. A přece poznal, jak to vypadá, když vám na dveře klepou strážci zákona.
Společnost Schwarzkopf prodává vlasovou kosmetiku a na jejích reklamních prospektech se většinou objevují sličné modelky. Kdosi ke jménu firmy přidal hlavu ministra hospodářství a nápis upravil tak, že se dal v němčině vyložit jako „blbeček“, „slabá hlavička“, nebo také v přeneseném smyslu slova „idiot“. K upravené fotce člena rozpadající se německé vlády přidal slovo „Schwaschkopf“.
Niehoff upravený internetový mem sdílel, což bamberské státní zastupitelství klasifikovalo jako podněcování k nenávisti a v úterý nad ránem vytáhli postaršího muže z postele policisté.
Server NIUS si položil otázku, zda trestní oznámení na občana za sdílení fotky podal sám ministr hospodářství Habeck. A hned odpověděl, že policie mohla přikročit k akci i bez toho, aby s tím měl ministr cokoli společného.
Niehoff měl mem retweetovat už v srpnu, ale policisté si pro něj přišli až teď. Podle advokáta Udo Vettera to ukazuje, že příspěvek původně nebyl vyhodnocen jako závažný. Proto ho překvapilo, že retweet nakonec někdo na státním zastupitelství onálepkoval jako šíření nenávisti. Prověřeno bylo přes 90 případů v 50 bytech.
„Když máte u dveří policii, je každému pachateli jasné, že zločin z nenávisti má následky,“ řekla ministryně vnitra Nancy Faeserová.
Cílem akce prý bylo především si došlápnout na šiřitele antisemitských příspěvků.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Miloš Polák