„Na českých silnicích se rozmohl nový nešvar, úsekové měření na přehledných úsecích, které má jediný cíl: podojit řidiče a inkasovat miliony do obecního rozpočtu. Svobodní jsou zásadně proti tomu!“ prohlásil Libor Vondráček, předseda strany Svobodných.
Tento postoj je reakcí na instalaci úsekových radarů na nově zprovozněné dálnici D4 mezi Příbramí a Pískem, kde bylo podle ministra dopravy Martina Kupky nainstalováno osm úseků s radary navzdory jeho odporu. Dálnice vznikla v rámci projektu PPP (veřejno-soukromé partnerství) a její provozovatel, konsorcium Via Salis, se hájí tím, že postupuje podle smlouvy.
Jak hodnotíte opatření, která v době nejhoršího covidu přijímala vláda České republiky?Anketa
Svobodní předkládají alternativu, jak úsekové měření využít ve prospěch společnosti. Navrhují, aby 95 % výtěžku z pokut směřovalo do fondu na odškodnění obětí dopravních nehod. Tím by se snížila motivace obcí instalovat radary za účelem zisku a zaměřily by se pouze na skutečně rizikové úseky.
„Nezodpovězenou otázkou zůstává, zda má úsekové měření vůbec něco společného s bezpečností provozu. Pokud ano, pak by obce neměly mít žádný finanční zisk z pokut,“ uzavírá Vondráček.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Výborný