Podle aktivistů je David Černý známý svou nenávistí k českému národu. „I jeho další výtvory jako Kůň (1999), představující patrona českých zemí svatého Václava sedícího na břiše mrtvého koně, či známá Entropa (2009), dávají tušit, jaký je vztah Černého k české a evropské identitě. Svou oikofobii pak výtvarník potvrzuje řadou výroků, jako když označil coby prototyp Čecha ‚nepromíchanou, nezajímavou a lehce zknedlíkovanou hmotu, která je nasáklá pivem‘,“ píše Generace identity ve vyjádření, zveřejněném na svém facebookovém profilu.
Generace Identity považuje tyto „rádoby umělecké výtvory“ za nevkusné a urážející český národ. „Proto jsme se rozhodli provést jistou estetickou intervenci, která alespoň na chvíli zakryje urážlivou plastiku v centru našeho hlavního města. Skupinka aktivistů zakryla toto ‚umělecké dílo‘ neprůhlednou plachtou a omotala lepící páskou. Na místě také rozhodila stovku letáků s vyjádřením. Mimochodem, místní (zřejmě) hlídač se o našich aktivistech vyjádřil jako o ‚českých zmrdech‘,“ vysvětluje Generace identity, co ji k neobvyklému činu vedlo, a dodala: „Je-li urážení národa chráněno svobodou projevu, pak považujeme i my naše vyjádření, kdy jsme tento výtvor zakryli neprůhlednou plachtou, za naši svobodu projevu.“
David Černý upoutal pozornost veřejnosti především kontroverzními plastikami. V minulosti stvořil např. obří plastiku vztyčeného prostředníčku, který směřoval k Hradu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam