I když se v rámci médií těší největšímu zájmu sociální sítě, není podle Moravce televize „mrtvá“: „Staré médium se vždy adaptuje na médium nové. Televize je hybridní a pomalu a jistě se adaptuje,“ věří moderátor politických debat, že televize veřejné služby nepřijde jen tak o své diváky.
Poukázal na to, že v sociologických výzkumech se ukazuje, že když se stane nějaká mimořádná událost, tak drtivá většina populace jde na sociální síť jako na informační médium. „Mladší z nějakých 90 procent, lidé 55 plus také už z přibližně 40 procent. Pro mě byl Twitter zajímavé médium, po získaní Twitteru Elonem Muskem jsem omezil své aktivity a přemýšlím na jakou sociální síť půjdu,“ uvedl Moravec s tím, že to bude jistě Instagram.
Na sociální síť TikTok by prý nešel: „Kvůli tomu, že patří čínským investorům. Teď vím, že si zase budu koledovat, že jsem americký agent a podobně, ale divím se, že mladá generace nesdílí obavy o ta data, která může získávat čínský autoritativní režim apod. Takže Instagram mi přijde bezpečnější než TikTok, i když vím, že je velmi populární,“ přiblížil.
Podle svých slov po něm Česká televize nepožaduje natáčet instagramové příběhy, aby tím zvyšoval sledovanost pořadu Otázky Václava Moravce. „Myslím, že Česká televize je v tomto konzervativnější než třeba Český Rozhlas, co se týče využívání těch digitálních platforem,“ podotkl.
„Přiznám se, že jsem konzervativní. Myslím, že je skvělé, když se mladé generaci popularizuje složité téma na Instagramu. Zároveň mám ale obavu, aby to nevedlo k tomu, že si zvykneme jen na tato krátká videa,“ uvádí Moravec.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab