Ministr zemědělství Zdeněk Nekula v úterý jednal se zástupci Lidlu a následně se na sociálních sítích podělil o zprávu, že tento řetězec chystá na středu slevovou akci na mouku.
Českou a slovenskou mouku za 12,90 v příspěvku vychválil výrazivem hrdého trhovce a dojatě děkoval řediteli společnosti za dárek spotřebitelům.
„Děkuju Lidlu, že pochopil, o co mi celou dobu jde,“ ocenil Nekula, který již delší čas propaguje nákupy ve slevách a vyzývá lidi, ať sledují letáky.
Se zástupci řetězců jednám pravidelně. Díky řediteli @lidlcz Adamu Miszczyszynovi za pěkný dárek k dnešnímu jednání v podobě slevy pro spotřebitele. Zítra totiž bude v Lidlu ???? a ???? mouka za 12,90 Kč.
— Zdeněk Nekula (@ZNekula) May 9, 2023
Když se chce, tak to jde. Děkuju @lidlcz, že pochopili, o co mi celou dobu jde. pic.twitter.com/8WHa6Yxm5n
Na sociálních sítích vyvolal jeho příspěvek pobavení i úžas. Ministr dělající otevřenou reklamu jednomu z hráčů na trhu je přece jen nezvykem.
„Ministr zemědělství jako stínový markeťák z Lidlu. Prosím, pískejte konec,“ padlo mimo jiné. Jiní se smáli, že tradiční čtvrteční akce v Lidlu se tentokrát bude jmenovat „Nekulovy slevíci“.
Lidé sympatizující s vládou museli dýchat hodně zhluboka. Bývalý lidovecký předseda Miroslav Kalousek jej pokáral: „Pane ministře Nekulo, proč nás takhle urážíte a sebe znemožňujete? Znemožňujete celou vládu.“
„Jsem hrdý člen vlády. Ministr zemědělství! Pracuji pro Vás, pro občany. A protože se ani na chvilku nezastavím, vyjednal jsem pro Vás, milí občané, na zítra slevu na mouku v Lidlu.“ ??
— Miroslav Kalousek???????? (@kalousekm) May 9, 2023
Pane ministře @ZNekula, proč nás takhle urážíte a sebe znemožňujete? Znemožňujete celou vládu. https://t.co/k1qZwD7eYr
Agrární komora České republiky, která patří k ostrým kritikům ministra Nekuly reagovala názorem, že pan ministr si z lidí dělá legraci. „Kroutíme hlavou nad tím, že veřejně poděkoval německému obchodnímu řetězci za to, že zlevní mouku na jeden jediný den,“ píšou agrárníci.
„Řetězec vychvaluje natolik, že to vypadá, že jeho příspěvek na sociálních sítích spíše psal pracovník PR oddělení,“ dodávají ke stylu vyjádření, které ministr završil slovy, že přesně o toto mu jde celou dobu.
Navíc podle všeho sledová akce avizovaná ministrem vůbec neplatí pro všechny. Mouku za tuto zvýhodněnou cenu mají mít pouze zákazníci s aplikací v mobilu a nákupem převyšujícím 400 korun.
Ministrova reklama tedy ke všemu ještě klamala zákazníky.
Místo děkování by podle nich měl ministr zemědělství řešit se supermarkety skutečně podstatné věci, které zemědělce a potravináře trápí především. Například nízké výkupní ceny a naopak vysoké marže obchodníků, kteří pak se suverenitou sobě vlastní shazují „drahotu“ na zemědělce.
Sám ministr ale ve svém tweetu problém nevidí. „V Lidlu jsem měl pracovní jednání, což je naprosto běžné. Se zástupci různých obchodních řetězců jednám pravidelně a je to součástí mé práce (podpora iniciativy České pole Makra, potravinové sbírky v Rohlíku či Albertu atd.). Nemám problém někoho veřejně pochválit. Dlouhodobě poukazuju na vysoké obchodní přirážky řetězců u některých produktů. Na druhou stranu chci ale i poukazovat na pozitivní kroky řetězců směrem ke spotřebitelům,“ vyjádřil se pro web IDNES.cz prostřednictvím tiskového oddělení.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jakub Vosáhlo
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.