„V okolí škol je velký provoz, rodiče proto nechtějí posílat děti do školy pěšky a raději je vozí autem až před školu. Tím zhoršují bezpečnost před školou, zamořují ovzduší v bezprostřední blízkosti dětí a ještě více zahušťují provoz. Řešením, o kterém už mnoho let mluví odborníci a odbornice na dopravu a bezpečnost, je tento začarovaný kruh rozetnout a bezprostřední okolí škol (a školek) učinit bezpečnějším. Ano, tedy bez aut,“ uvádí na svém facebookovém profilu Praha 1 sobě.
S tím, že má problém s přepravou dětí do školy autem, silně u Daniela Vávry narazila. „Praha 1 sobě má problém s lidmi, kteří vozí děti do školy autem. Někteří dokonce odpornými SUV a jiným milionářským hnusem! Představa aktivistů asi je, že takový odporný rodič bydlí 200 m od školy a je tak líný, že odveze děti autem, vrátí se domů a tam se celý den koupe ve svých nakradených penězích ve vířivce. A tak chtějí ulice, kde jsou školy, uzavřít pro dopravu,“ glosuje Vávra vyjádření Prahy 1 sobě a naznačuje, kde je jádro pudla.
A klade si mnoho dalších otázek souvisejících s tím, jak by požadavky Prahy 1 sobě mohly fungovat v praxi: „V souvislosti s tím mě napadá: jak rodiče, kteří bydlí dál od školy a pak jedou někam do práce, mají svoje děti dostat do školy? Zastavit o dvě ulice vedle, jít kus pěšky a pak zase běžet k autu? Bude se ono ‚zklidnění‘ týkat i tramvají, které pro děti představují ještě větší nebezpečí? Lidem, kteří v té ulici bydlí, zruší parkování? Když u školy nestaví MHD, tak místo toho, aby rodič odvezl dítě do školy, bude muset jít pěšky? Představa, že někdo od školy bydlí kilometr, nejede tam MHD a pak jede 10 km do práce, je nenapadla? Tváří se, že tímto idiotismem ‚pomáhají lidem‘. To znamená, že lidé, kteří vozí děti autem do školy, jsou nějací ‚podlidé‘?“ pozastavuje se Vávra.
Závěrem uvedl, že takové změny by většině rodičů spěchajících do práce sebraly mnoho času. „Děti vodím do školy pěšky. Kdyby náhodou měl někdo pocit, že to řeším kvůli sobě. Do školky, která je dál, jsem je občas vozil autem, když jsem potřeboval následně jet někam pracovně. Tohle ‚vylepšení‘ by mě stálo tak půl hodiny času navíc,“ uzavírá Daniel Vávra.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab