„U nás umí ženy tančit nejen kolem plotny. Pánové volenka! Dámy, zadejte se! Naše ČERNÁ DVANÁCTKA čeká třeba právě na Vás!“ Tato slova společně s obrázkem spoře oděné slečny na reklamě rodinného pivovaru Bernard vyvolala na sociálních sítích bouřlivou diskuzi.
„Gratuluji, sexistické prasátečko par excellence, navíc s extra porcí rasismu a příchutí pedofilie. Na to se napijme – ale raději vína, po tomhle mě na Bernard přešla na dlouhou dobu chuť,“ dala uživatelka Facebooku Vendula Ha průchod svému znechucení. „Na svých stránkách píšete, že k hodnotám, které vyznáváte, patří spolupráce, odpovědnost a pozitivita. Já v téhle reklamě se silným rasistickým a sexistickým podtextem nevidím ani jedno,“ přidala se Klára Kolářová.
„Český sexismus a rasismus a další předsudky v akci, česká kultura a její morálně neomezené limity, hezky česky, škoda, že jste neudělali verzi s polopadlými trenkami, břichem vypouklým z pití piva, možná nějaký buran z vesnice, šikovně zachycený, jak mlátí manželku a děti... To jsou zase stereotypy o ‚pivařích‘, nad kterými bych se ráda zasmála... Hezký den... A pěkné sny, jelikož tohle už dávno není realita, zeptejte se těch, které tu tak primitivně zobrazujete, aniž byste si vlastně uvědomili, jak tím podporujete konzervativní a ne moc uvědomělou část konzumentu vašeho nápoje… Hodně štěstí a do nového roku trochu inteligence a sociálního vcítění pro vaše reklamní oddělení,“ nešetřila pivovar ani uživatelka Facebooku s přezdívkou Akkamiau Kočičí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: luš