Zakázku podle nich prodražily různé požadavky na provedení, armáda chtěla obal z hrubého plátna v maskáčovém provedení v pískovém odstínu a s obrázkem české vlajky, kapesní formát a suchý zip, aby se kniha neotvírala. "Staré bible již došly," řekla deníku k nákupu mluvčí generálního štábu Jana Růžičková. Dalších pět let se prý už zase nebudou kupovat. Dříve si podle LN vojáci vystačili se základní variantou bible. V roce 2008 ministerstvo pořídilo u stejného výrobce šest tisíc biblí.
Zakázka bez výběrového řízení
Resort publikace zakoupil přímo od České biblické společnosti bez klasické soutěže. "Přestože byl osloven jeden subjekt, porovnávali jsme nabídkové ceny biblí v podobném designu a provedení," obhajuje v LN podmínky zakázky Růžičková. Ředitel biblické společnosti Pavel Novák připustil, že jeden výtisk lze v běžnějším provedení pořídit i laciněji. Cenu jiných typů vazeb podle něj snižuje i to, že se jich na rozdíl od čtyřtisícové zakázky pro vojsko vyrobí desítky tisíc.
"Zaznamenáníhodný" je podle listu i další moment. "Ministerstvo obrany stanovilo předpokládanou hodnotu zakázky na 1,8 milionu korun, nabídka České biblické společnosti byla i s daní jen o 1400 Kč nižší. Jak je to možné?" ptají se LN. Podle Růžičkové vojáci předpokládanou hodnotu zakázky stanovili na základě předchozích zkušeností s nákupem biblí v roce 2008.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: adr, čtk