Doprava v Praze v posledních dnech totálně kolabuje a kvůli uzavírkám na páteřních silnicích v jeden moment, přestavbám komunikací a úpravám jízdních pruhů a tranzitu způsobeném nedostavěným pražským okruhem nemají problém jen dojíždějící motoristé, dopravci, ale také autobusy MHD. Motoristé i mnozí opoziční politici se podivují, jak něco podobného může koalice Pirátů, Prahy sobě a Spojených sil pro Prahu pod vedením primátora Zdeňka Hřiba (Piráti) tolerovat. Problém má být ale zcela jinde, než si myslí. Řešení problematiky dopravy má dle aktivistů i podpory od magistrátu spolek AutoMat.
Jaké řešení zná spolek podporovaný současným vedením hlavního města, napovídá už jeho samotný název AutoMat, tedy složenina slova „auto“ a slova „mat“, které je převzaté z perštiny a znamená „úmrtí“. Více pak dopoví bližší představení spolku.
Spolek AutoMat se profiluje jako uskupení prosazující „lepší prostředí pro kvalitní život ve městě“. Co to znamená? Podle AutoMatu to je především podpora veřejné, pěší a cyklistické dopravy; právě podpora snížení automobilové dopravy je totiž podle spolku „pozitivní proměnou ulic a veřejného prostoru“, k níž se snaží mimo jiného aktivizovat veřejnost.
Lidé stojící za organizací tvrdí, že se k boji proti autům, podpoře jimi vytyčené „správné“ dopravy a „pozitivní přeměně ulic“ učí v „evropských metropolích“, a dohlížejí také, aby stejně tak činili i politici a byly podle nich „efektivně využité veřejné peníze“.
Klíč ke zvýšení kvality života ve městě je prý jednoduchý – je to „moderní systém dopravy, který nabídne všem obyvatelům dobré podmínky pro efektivní a příjemný pohyb městem“.
A je Praha dnes městem s „moderním systémem dopravy“? Troufáme si tvrdit, že každý, kdo Prahou projíždí aktuálně autem, odpověď zná, a překvapivě se v této věci se spolkem AutoMat i shodne.
Ano, nemá. Ale podle AutoMatu je problém jinde než ve výstavbě a modernizaci důležitých komunikací. Spolek totiž vidí problém v tom, že by „Praha, podporující dnes zejména neefektivní automobilovou dopravu, měla nabídnout pestřejší možnosti pohybu“.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: rak
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.