Právě v roce 2019 totiž ve většině krajů skončí dlouholeté smlouvy se soukromými autodopravci. Někde již i dříve. „Koncem roku 2017 končí platnost smluv o závazku veřejné služby s autobusovými dopravci. Předpokládáme, že již v roce 2015 budeme mít schválený harmonogram výběrových řízení na dopravce," říká například mluvčí Olomouckého kraje Kamila Navrátilová. Největší dopravce Arriva Morava provozuje dvě třetiny z celkových 276 dotovaných krajských linek, o zbytek se dělí dalších deset soukromých dopravců. S odvoláním na anketu ČTK to uvádí dnešní internetový zpravodaj Deník.
Zakázky ve veřejné autobusové dopravě jsou od roku 2007 podřízeny pravidlům EU. Podle nich musejí být dopravci vybíráni v otevřených řízeních. Zároveň však platí řada výjimek prakticky umožňujících úřadům zadávat zakázky přímo, bez soutěží. Uvedl to prezident Svazu cestujících ve veřejné dopravě Miroslav Vyka. Podle něj jde především o menší zakázky do 300 tisíc kilometrů a nebo jednoho milionu eur za rok. Navíc u malých společností provozujících do dvaceti tří vozidel se uvedené hodnoty dvojnásobně navyšují.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jma