Babiš listu svůj záměr potvrdil, nicméně uvedl, že zatím ještě není nic rozhodnuto. Rádio Impuls patří společnosti Londa, v níž třetinový podíl vlastní český podnikatel Ivan Baťka, dvě třetiny patří německé mediální společnosti Eurocast. Deník odhaduje cenu společnosti Londa na 0,5 až 0,75 miliard korun. Rádio Impuls loni vydělalo před zdaněním a odpisy 90 milionů korun.
Babiš měl prý zájem i o koupi mediálního domu Media Bohemia. Tomu patří sítě regionálních rádií Hitrádia, Rock Radia, Fajn Radia a rádia Blaník. V součtu stanice Media Bohemia poslouchá denně okolo 1,5 milionu lidí. Tato regionální rádia podle listu ale na prodej nejsou.
Majitel Agrofertu a šéf hnutí ANO podle deníku dál usiluje o koupi televize, zájem má jen o nejsilnější. V jeho hledáčku je tak jen Prima nebo Nova. Ani jedna z nich ale na prodej není.
List také cituje šéfa mediální agentury Aegis Media Petra Chajdu, podle kterého investice do rádií a tisku nedávají ekonomický smysl, protože zájem inzerentů o tyto typy médií klesá. „Otázka zní, zda je záměrem těchto akvizic vybudovat vertikální mediální strukturu, tedy vlastnit několik typů médií, nebo získat mediální vliv. Kdyby chtěl skutečně vybudovat vertikální strukturu, což by ekonomicky dávalo smysl, tak musí ještě koupit televizi a ideálně i silný internetový portál. Nemůže to ale být televize, která dosahuje sledovanosti kolem čtyř procent, musí mít velký tržní podíl. To znamená, že to musí být buď Nova, nebo Prima. A to je asi největší oříšek, protože podle mne ani jedna z těchto televizí není v nejbližší době k prodeji. Můžeme se ale nechat překvapit,“ citoval list Chajdu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam