Petr Nečas nesouhlasí s rozhodnutím Víta Bárty ohledně pokut. Hodlá Bárta své rozhodnutí přehodnotit? "Rozhodně ne, vždyť i průzkum veřejného mínění ukázal, že pro diferenciaci pokut by byly dvě třetiny lidí. K řešení to teď dostane pracovní skupina, která se pod vedením poslance a dopravního experta Věcí veřejných Stanislava Humla sejde na svém prvním zasedání tento čtvrtek," řekl mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.
Jak by měl systém vypadat v praxi, ještě zcela jasné není. "Uvažuje se například o tom, že by se pro jednotlivé majetkové skupiny řidičů stanovily limity pokut. V centrálním registru motorových vozidel by pak bylo u každého řidiče uvedeno, do které skupiny patří," sdělil mluvčí.
Značka auta = příjem řidiče = pokuta?
Jak mluvčí zdůraznil, když se diferenciace pokut podle majetku osvědčuje ve Finsku, Švédsku i Švýcarsku, není důvod, aby nemohla být zavedena i v ČR.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: van