K novému složení benzínu, který by mohl být o něco ekologičtější, přejdou čerpací stanice v září po celé Anglii. Opatření připravila britská vláda, podle které by tak mohlo snadněji dojít ke snížení emisí skleníkových plynů, které automobily vypouštějí po změně složení paliva.
Konkrétně v benzínu tak dojde ke zvýšení podílu biosložky, která už je v současnosti do benzínu přidávána jako 5% složka a palivo je tak označováno jako E5. Aktualizované složení tak navýší podíl biosložky na 10 %, čímž dojde i ke změně označení paliva na E10. Vyšším podílem biosložky by podle anglické vlády mělo dojít k úspoře až 750 000 tun emisí skleníkových plynů každým rokem.
Právě zvýšení podílu biosložky bude mít podle ekonomů za následek zvýšení ceny paliva samotného, a to až o 0,2 p (tedy cca 60 haléřů). Podle britského ministerstva dopravy se však na čerpacích stanicích bude smět tankovat i starší typ benzinu E5, jeho cena ale bude oproti E10 o něco vyšší.
Více ZDE
Co majitele starších vozidel vyrobených před rokem 2000 nepotěší, je to, že právě využití dražšího E5 bude pro ně jediná možnost. Právě starší automobily totiž na vyšší podíl bioethanolu špatně reagují. Jelikož je totiž ethanol hygroskopický, absorbuje vodu ze vzduchu, a to může být v autě velký problém. Voda totiž kondenzuje v palivových nádržích, potrubích, karburátorech a může pak zapříčinit korozi mnoha kovových částí.
V nejhorších případech u vozidel dochází k zanášení vstřikovačů díky uvolnění různých malých částic z celého palivového systému. Kvůli menší hustotě ethanolu oproti benzínu může být směs paliva a vzduchu v motoru slabší, a tak se může zvyšovat i spotřeba vozidla.
I když by většina motoristů s moderními vozidly vyrobenými po roce 2000 problémy mít neměla, doporučují odborníci zkontrolovat, zda výrobce doporučil využití tohoto paliva u daného modelu vozidla.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab