Během uplynulého roku byl sice opět v popředí zpravodajství koronavirus a klimatičtí aktivisté si tak již neužívají tolik slávy jako před příchodem pandemie, přesto u nás a potažmo v i celé Evropské unii došlo hned na několik událostí, které rezonovaly skrze média a které mohou nemálo ovlivnit nejen rok příští, ale také nadcházející léta.
Největší klimatickou událostí loňska byl bezesporu klimatický summit v Glasgowě, kromě něho ale došlo i na jiné akce, jež boj za uhlíkovou neutralitu nemálo poznamenal.
Jednou z takových akcí byl bezesporu letošní autosalon v německém Mnichově, jenž kdysi býval srdcem automobilového průmyslu v Evropě. Na něj měli nejrůznější ekologické organizace už dlouho počíháno, a jakmile se přiblížilo datum jeho konání, vyjádřily požadavky, které zahrnovaly i výzvy k budování cyklostezek místo dálnic, centra měst zcela bez aut a přechod na sdílené elektromobily. Ve výčtu nechyběl ani požadavek zavést ve městech maximálně 30 km/h, který vzhledem k převodování většiny aut zřejmě cílí spíše na znepříjemnění života všem, co vlastní automobil, nežli na nějakou ochranu přírody, kterou se aktivisté zaklínají.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: rak
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.