Česká televize se snaží obhájit plánované zvýšení koncesionářského poplatku ze 135 na 150 korun měsíčně a jako součást této komunikace zveřejnila na sociální síti X vizuálně silný obrázek, který okamžitě vzbudil pozornost i kontroverzi.
Obrázek zobrazuje scénu ze seriálu Most!, kde žena označená „135 Kč“ dostává facku od muže s nápisem „17 let inflace“**. Tato metafora má podle všeho znázornit, že televizní poplatky se nezměnily od roku 2008, zatímco inflace jejich reálnou hodnotu postupně snižovala.
Ačkoliv myšlenka je jasná, způsob jejího zpracování se setkal se smíšenými reakcemi. Někteří lidé dokonce argumentují, že vizuál působí dojmem, že se Česká televize staví do role oběti, zatímco skutečnými „bitými“ jsou spíše diváci, kteří budou muset platit vyšší poplatek.
— Česká televize (@CzechTV) January 29, 2025
Senátor Jiří Čunek na kontroverzní vizuál České televize reagoval s ironickým komentářem. Zpochybnil v něm nejen samotné sdělení, ale i náklady spojené s marketingem veřejnoprávní televize. „Kolik nás vlastně stojí tohle PR? Jestli tohle je taky součást komunikace České televize, tak mě spíš zajímá, kolik nás to celé vlastně stojí,“ napsal s narážkou na náklady spojené s digitální propagací ČT.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Natálie Brožovská