"Zaprvé není pravda, že se Večerníček přesouvá na ČT2 kvůli Událostem na ČT1, aby před nimi byl zařazen masovější pořad, který by jim dal lepší rozjezdovou rychlost, tedy přilákal víc diváků. Pokud ČT přesouvá Večerníčka na ČT2, nechce snížit jeho sledovanost. Očekáváme naopak, že si jej na ČT2 najde mnohem víc diváků," píše Fridrich do svého blogu na serveru Aktuálně.cz.
Důvodem Večerníčkova přesunu je podle Fridricha zastaralá programová dramaturgie a odliv nejmenších diváků od dětského vysílání ČT. "Zatímco v roce 2005 sledovalo Večerníčka téměř 60% dětí ve věku 4 až 14 let, letos tomu bylo už méně než 25%. Klesla rovněž sledovanost diváků starších 15 let: z 19 procent na 14. Když jsme analyzovali příčiny tohoto odlivu dětských diváků, podívali jsme se rovněž na odpolední dětské pásmo. A i tady jsme zaznamenali nižší zájem diváka než v minulosti. Zatímco před šesti lety sledovalo odpolední hodinové dětské vysílání téměř 45% diváků ve věku 4 až 14 let, letos to bylo necelých 30%."
Dětské pásmo se přesunulo do zbytečně brzkého času a Večerníček je špatně umístěn mezi nesouvisející pořady. "Není to přitom tak, že by pohádky a dětské pořady na ČT děti nevyhledávali. Vánoční vysílání je pravidelně masivně sledované a rovněž víkendové dětské ranní a dopolední vysílání si vede dobře. Ve všední dny se ale v posledních letech zvolila špatná strategie a rovněž některé pořady neodpovídají tomu, co od televize děti očekávají. Nyní už je minuta po dvanácté a řešení problému nejde odkládat," zdůrazňuje Fridrich.
Od ledna proto ČT zvolí novou koncepci - "Dvojka" bude večer celé dvě a půl hodiny věnována jenom dětem. A v takovém sledu pořadů nemůže Večerníček chybět.
Čtěte:
Večerníček pro děti: Brzdil zpravodajské Události, musí pryč
Fridrich: Nový ředitel ČT musí hájit pořady, které politici nesnášejí
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: par