Východočeská firma dodala náběžnou hranu křídla, zadní část trupu, kompletní sadu dveří a nákladovou rampu. Tyto komponenty nejsou jen součástí běžné zakázky – některé z nich budou integrovány do strojů, které česká armáda zařadí do své flotily. Jde tedy o výrazný krok nejen pro Aero, ale i pro české ozbrojené síly, které se tímto krokem přibližují modernímu standardu alianční letecké přepravy.
„Program výroby částí C-390 Millenium je skvělým příkladem funkční dlouholeté průmyslové spolupráce, kde se díky důvěře zákazníka daří výrazně navyšovat objem produkce,“ uvedl prezident Aera Viktor Sotona. „Programy Aerostructures se tak stávají strategicky významným pilířem příjmů Aero kromě výroby taktického a cvičného letounu L-39 Skyfox,“ dodal.
Letos plánuje Aero vyrobit osm těchto sad. Nadrozměrné komponenty, jako je zadní část trupu či nákladová rampa, putují po silnici do Hamburku a následně lodí do brazilského přístavu Santos. Menší části se přepravují kombinací silniční a letecké dopravy přes Frankfurt až na montážní linku do města Gavião Peixoto, kde Embraer finální stroje dokončuje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Výborný