Deset miliard korun, kolem této hodnoty se pohybuje částka, kterou možná Česká republika nedostane od Evropské unie. Čerpat se měla na nejrůznější stavby včetně dálnice D1. „Musí se najít tolik náhradních projektů, … které nám umožní tyto zdroje vyčerpat,“ uvedl na Impulsu ministr dopravy Pavel Dobeš.
Pokud se nakonec najdou tzv. náhradní projekty, Brusel může Česku některé dotace nakonec poskytnout. Zatím ale často není s projekty spokojen. „Finanční prostředky již byly ufinancované, kdyby byl problém, museli bychom peníze z národních prostředků vrátit,“ dodal Dobeš.
Jako v případě jiných evropských dotací tak Brusel pouze peníze „zapůjčil“, a pokud s jejich použitím nebude spokojen, bude trvat na navrácení. Pak by se muselo sáhnout do českého rozpočtu, kde se ale spíše škrtá. Dobeš každopádně ubezpečil, že se jeho rezort pokusí částku, která by se vracela, co nejvíce snížit.
Co se týče mýtného, dalšího „horkého“ tématu na ministerstvu dopravy, Dobeš si od něj slibuje za loňský rok ještě více peněz než předloni. Potvrdil ovšem to, co tvrdili i jeho předchůdci, a to, že smlouva s firmou Kapsch je nevypověditelná. Musela by se finančně vynahradit, což by bylo ekonomicky nevýhodné.
Společnost Kapsch Telematic Services vede sdružení na provoz českého mýtného systému. Smlouva na provoz mýtného systému platí do roku 2016. Z každé koruny, kterou firma utrží, má pak 19 haléřů čistý zisk, což je poměrně vysoká částka.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan