Podle Radka Špicara ze Svazu průmyslu a dopravy bude mít elektromobilita svoje místo, ale jsou tady i jiné alternativy. „Jako je vodík, syntetická paliva a tak dále,“ uvedl Špicar. Expert z ČVUT Macek potvrzuje, že někde je elektromobilita přínosná, kdy se například hodí ve městech pro osobní auta, městskou hromadnou dopravu a dovážkové služby. Co se týče osobní dopravy, je podle jeho slov otázka, kdo si může dovolit takové auto koupit. Špicar v té souvislosti dodává, že ceny půjdou dolů.
Špicar poté také hovořil o tom, že výroba elektromobilů je špinavější než u klasických vozů, což se však po několika letech užívání stírá. Macek v té souvislosti upozornil na to, že svět odebírá baterie z Číny, která neplánuje bezuhlíkovou ekonomiku a staví další uhelné elektrárny.
Macek se závěrem vyjádřil i ke Green Dealu. „Chudí platí na bohaté. Chudí nebudou využívat tolik těchto výdobytků, zatímco bohatí ano, ale z daní všech se sbírají prostředky na tyto dotace,“ zakončil Macek, že jde o velký sociální problém.
V souvislosti s Green Dealem Špicar hovořil o tom, že pro Česko je klíčové, aby jádro bylo uznáno jako čistý zdroj. Zároveň uznal, že elektromobily mohou skutečně přispět k tomu, že budeme snižovat emise CO2. „Zcela jistě už teď jejich používáním chráníme zdraví lidí ve městech,“ dodal.
A poukázal i na nedostatečnou infrastrukturu, kdy podle něj je nyní na energetickýh firmách, které by to měly chápat jako příležitost k expanzi. „Je to téma i pro majitele čerpacích stanic a stát,“ uzavřel.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.