Čína hrne čím dál víc zboží do Evropy. Po železnici

12.08.2024 17:21 | Monitoring

Počet nákladních vlaků dovážejících zboží z Číny do Evropy vzrostl od ledna do července proti loňskému roku o 12 %. Od ledna do července bylo vypraveno celkem 11 403 vlaků. Ty převezly do Evropy 1,22 milionu kontejnerů. Vlaková doprava je po problémech v Rudém moři spolehlivější, než námořní doprava.

Čína hrne čím dál víc zboží do Evropy. Po železnici
Foto: Pixabay
Popisek: Nákladní vlak

China Railway zveřejnila data týkající se vlakové přepravy zboží z Číny do Evropy. Od ledna do července vzrostla meziročně doprava o 12 %. Přičemž se přepravilo 1,22 milionu kontejnerů, což je vzrůst o 11 % z celkového množství zboží dopraveného do Evropy. Za období bylo vypraveno celkem 11 403 vlaků.

V červenci, uvádí server Global Times, bylo do Evropy vypraveno 1 776 nákladních vlaků. China Railway upozorňují, že to je již třetí měsíc za sebou, co z Číny vyrazilo za měsíc více než 1 700 vlaků.

„Naše podnikání prostřednictvím nákladního vlaku Čína–Evropa letos vzrostlo zatím asi o pět procent,“ řekl Tommy Tan, prezident Shanghai EPU Supply Chain Management Co, pro Global Times a vyjádřil optimistický výhled na letošní vlakovou dopravu. Shanghai EPU Supply Chain Management Co dováží zboží do francouzského Lyonu nebo do maďarské Budapešti.

„Růst počtu nákladních vlaků mezi Čínou a Evropou je tažen především modernizací služeb, jako je například jízdní řád na plný úvazek. Díky tomu je vlaková doprava konkurenceschopnější než námořní trasy, které kvůli probíhající krizi v Rudém moři čelí delším objížďkám, uvedli odborníci z oboru,“ informuje Global Times. Modernizace tratí vede i k tomu, že vlaky nemusejí na hraničních přechodech absolvovat překládku například pro jiný rozchod kolejí, takže vlak může jet bez přerušení celý den. Tím se zboží do Evropy dopraví o to rychleji.

„V současné době jezdí 17 vlaků týdně, které spojují hlavní obchodní uzly, jako je Čcheng-tu v jihozápadní Číně a jihočínský Kanton do německého Duisburgu a polské Lodže, se spolehlivou přepravní účinností zajištěnou provozem podle jízdního řádu podobného osobnímu vlaku,“ uvádí China Railway.

Vedle Evropy začala Čína zásobovat i Ruskou federaci. Global Times to ukazují na příkladu města Erenhot ve Vnitřním Mongolsku na hranici Číny a Mongolska. Město se stalo křižovatkou. Část nákladních vlaků míří do Ruské federace, druhá část do Evropy.

O slovo se také hlásí koridor přes Kazachstán, Kaspické moře, Ázerbájdžán a Gruzii. „Transkaspická mezinárodní dopravní cesta (TITR) začíná v Lianyungangu v Číně a na cestě do Evropy protíná Kazachstán, Kaspické moře, Ázerbájdžán a Gruzii,“ píše server The Loadstar. Je používaný méně, protože se jedná o hybridní přepravu, kde přes Kaspické moře jsou vlaky převáženy k tomu určenými trajekty. Přesto dopravci věří, že přeprava koridorem se už letos zvýší čtyřnásobně.

„Bezprostředně po ruské invazi na Ukrajinu se prudce zvýšil zájem dopravců, kteří se obávali, že přeprava na železnici bude omezená sankcemi, pokud by vlaky projížděly Ruskem. A vzhledem k tomu, že doba přepravy při přechodu na hybridní model námořní železnice přes kaspický ostrov trvala pouhých 12 dní, než se z Číny dostala do Evropy, vypadal střední koridor jako silný uchazeč. Ale ve skutečnosti se zdálo, že trasa postrádá potřebnou infrastrukturu a kapacitu, aby uspokojila poptávku.“

Kvůli rozšíření dopravní propojenosti se v kazašském hlavním městě Astana sešel čínský prezident Si Ťin-pching se svým protějškem Kassym-Jomartem Tokajevem.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Marian Kučera

Proč nemáme referendum?

Paní Válková, rád bych znal váš názor na to, proč si myslíte, že neprošel váš návrh na uzákonění referenda, když je zakotveno i v ústavě a taky by mě zajímalo, proč jste zákon nepřijali, když jste byly ve vládě vy?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Jinde na netu:



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

Evropští politici makají jak mohou,, Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré Diskuseriva , 12.08.2024 17:56:03
aby evropské zboží nebylo konkurenceschopné. Těžko říct, jestli to dělají z hlouposti, nebo jestli je za to někdo platí.

|  7 |  0

Další články z rubriky

Už to prasklo. Covid a tlak politiků. V Německu bobtná skandál

10:21 Už to prasklo. Covid a tlak politiků. V Německu bobtná skandál

Na světlo vycházejí další výbušné údaje o politickém vlivu na vědce v německém Institutu Roberta Koc…