Jedno z nejúspěšnějších evropských průmyslových odvětví, jemuž se těžko vyrovnával zbytek světa, bylo těžce zkoušené již několik let, přesto si vždy dokázalo najít způsob, jak přijít s technicky vyspělými vozy, jež byly zároveň i šetrné k ekologickému prostředí. S tím se však zdá být konec.
Evropský parlament letos v červnu natvrdo odklepnul návrh, který má od roku 2035 zakázat prodej nových osobních aut a lehkých užitkových vozů se spalovacími motory, který je součástí klimatického balíčku, jehož cílem je výrazně snížit emise skleníkových plynů do roku 2030, aby do roku 2050 EU dosáhla uhlíkové neutrality.
Pohřbení evropského automobilového průmyslu vnímá jako silnou příležitost Asie a především Čína – buďto totiž Evropa nějak stihne dořešit, kde najít energie pro pohon elektromobilů a stane se tak závislá na dovozu komponent, které budou vyrobeny v Asii bez nutnosti zaobírat se příliš ochranou životního prostředí, anebo plán selže a vrátí se k dnes již nízkoemisním a šetrným spalovacím motorům, jejichž produkci chtějí světoví hráči starému kontinentu přebrat.
Agentura Reuters přinesla informace, že se o evropské technologie motorů na spalovací pohon zajímá čínská společnost Geely Automobile Holdings a chce využít možné nabídky Renaultu na odprodej celé své divize vyrábějící spalovací motory.
Zatímco se francouzská automobilka spalovacích motorů hodlá kvůli nařízení EU pomalu zbavit a jít již jen cestou elektromobility, Geely by rádo převzalo v rámci této divize 40% podíl a vyrovnalo se tak podílu, jež si zatím plánuje zanechat i Renault.
Vyrovnáním podílu s Renaultem by tak čínská automobilka získala pod svou kontrolu další část evropského automobilového průmyslu, z něhož již vlastní švédskou společnost Volvo Cars, britského výrobce sportovních vozů Lotus a drží podíl ve společnosti Mercedes.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: rak