Co to kecáte? Zelená vlna Českého rozhlasu za stovky tisíc opět selhala, hlásí posluchač

28.12.2016 15:26 | Zprávy

Český rozhlas a jeho dopravní zpravodajství Zelená vlna zahájilo v listopadu provoz call-centra pro sběr dopravních informací s nonstop provozem. Zelená vlna tak podle tiskových materiálů přinese přesnější a rychlejší dopravní zpravodajství než doposud. Jak je to občas ve skutečnosti, na to upozorňují někteří posluchači, a to především na sociální síti Facebook.

Co to kecáte? Zelená vlna Českého rozhlasu za stovky tisíc opět selhala, hlásí posluchač
Foto: Hans Štembera
Popisek: Městská hromadná doprava, ilustrační foto

„Kampaň na novou Zelenou vlnu Český rozhlas směřuje především on-air na svou stanici Radiožurnál a on-line na své weby. Samotná komunikační kampaň bude rozplánována do více fází,“ sdělil ParlamentníListům.cz ředitel komunikace a vnějších vztahů Jiří Hošna. Podle jeho slov kampaň Zelené vlny zaznamenala úspěch hned při svém spuštění. „Denně se hlásí desítky nových zpravodajů ZV a naše call centrum denně zaznamenává stovky telefonátů,“ popisuje Hošna. Zelená vlna prý měla před spuštěním kampaně celkem pět tisíc aktivních zpravodajů. „Na celkové vyhodnocení kampaně je zatím nicméně brzy, bude pokračovat, a to i v příštím roce,“ dodal.

ParlamentníListy.cz se kromě pravidelné kritiky tohoto zpravodajství, zejména na sociální síti Facebook, soustředily i na cenu. Není totiž běžné, aby veřejnoprávní médium utrácelo stovky tisíc, respektive milionové položky, de facto ze státního rozpočtu právě na své zviditelnění.

Aktuální reklama v podobě billboardů stála zhruba 1,5 milionu korun. Jiří Hošna ovšem vysvětluje, že „veškerý marketing Českého rozhlasu není financován z koncesionářských poplatků, ale výhradně z obchodní činnosti Českého rozhlasu“. Ten se tedy chová tak, že vydělané peníze nevrací zpět do rozpočtu, ale utrácí je. Důvod? Doposud nejasný.

Co si o tom myslí samotní posluchači, je jasné i z oficiálního profilu Zelené vlny na Facebooku. „Blanka, ze je bez kolon???!!! Co to kecate. Malovanka v době vašeho hlášení 8:05," uvedl Adam Skokan. Jako důkaz nekompetentního hlášení Českého rozhlasu přidal i fotografii.

Dodejme, že současným ředitelem této veřejnoprávní instituce s rozpočtem dvě miliardy je bývalý asistent senátorky ODS Libuše Benešové René Zavoral. Zpravodajství má na starost Jan Pokorný, který v ČRo pracuje prakticky více než třicet let. Kromě jiného tento moderátor zvládá i práci pro ČT, kde má vlastní pořad. O něm jsme informovali zde.

 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: tan

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Fakt myslíte, že jsme na tom v oblasti digitalizace dobře?

A co třeba říkáte na to, že jsme v digitalizaci veřejné správy je Česko druhé nejhorší v EU? Zdroj: https://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6995694 Nebo co říkáte na toto - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-platit-prevodem-nestaci-digitalizace-ceske-ekonomiky-je-zalostne-pomala-261752?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Poprask s registrací. Ministr nevěděl, teď hasí průšvih. V ODS řev, že je nikdo nebude volit

11:35 Poprask s registrací. Ministr nevěděl, teď hasí průšvih. V ODS řev, že je nikdo nebude volit

Evropská směrnice o audiovizuálních mediálních službách vzbuzuje značné rozpaky, zejména kvůli její …