Další podivná smlouva v pražském dopravním podniku. Advokáti vymáhající pokuty se prý budou mít velmi dobře

23.04.2017 13:11 | Zprávy

Pražský dopravní podnik má zřejmě problém. Server HlídacíPes.org totiž disponuje kontraktem, jenž byl uzavřen na vymáhání pokut od černých pasažérů. Dopravce jej uzavřel se čtyřmi advokáty letos v únoru. Bez soutěže, na pět let. A dokonce s možností prodloužení. Píše o tom Forum24.cz.

Další podivná smlouva v pražském dopravním podniku. Advokáti vymáhající pokuty se prý budou mít velmi dobře
Foto: Hans Štembera
Popisek: Peníze, ilustrační foto

Celý kontrakt však rezonuje ještě například kvůli tomu, že jsou v něm nastaveny odměny pro advokáty, jejichž výše musí zůstat utajena.

„Dopravní podnik hlavního města Prahy bere na vědomí, že s ohledem na mimořádné cenové podmínky sjednané touto smlouvou je článek V. této smlouvy zvláště chráněným obchodním tajemstvím advokáta,“ píše se k odměnám pro advoláty a nákladům exekutorů. 

A v této souvislosti se již zmiňuje například skutečnost, že celková ztráta dopravního podniku by na základě této smlouvy mohla dosáhnout téměř půl milardy korun ročně. Zmínil to expert na dluhovou problematiku Člověka v tísni Daniel Hůle. Jeho výpočty se týkaly skutečnosti, že dopravní podnik by mohl ročně získat 24 milionů korun na jistinách a soudních poplatcích, kdežto náklady na vymáhání by se mohly pohybovat kolem 33 milionů korun. Zároveň dodal, že advokáti také ponesou naprosto minimální riziko spojené s neúspěchem. Dopravní podnik totiž musí odměny a náklady zaplatit i v případě, že advokát v soudním sporu nebude úspěšný. Další problém spatřuje i v tom, že dopravní podnik musí uhradit plné odměny a náklady advokáta i exekutora v případě, že na dlužníka bude vyhlášen úpadek. 

„Nové smlouvy dopravního podniku jsou odrazem mafiánské kultury po mnoho let uhnízděné v této firmě,“ dodal. 

Mezi advokáty pak například figuruje právník s dlouholetými vazbami na prezidentského kancléře Vratislava Mynáře Roman Ambrož, píše server. Všichni najatí advokáti si podle kontraktu budou moci vybírat pohledávky, jež od dopravce převezmou. Každý by pak měl získat čtvrtinu pohledávek za rok. 

Původní text ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vef

Mgr. Ivan Adamec byl položen dotaz

Souhlasíte s tím, že dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky?

A co mě zajímá ze všeho nejvíc je, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. I třeba sousední Polsko je na tom líp a myslím, že jsou na tom líp min všechny státy EU nebo minimálně na tom není žádný hůř.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vegetariánská hladovka a výzva k abdikaci prezidenta. Protivládní rebel Popelka za mřížemi nemlčí

13:40 Vegetariánská hladovka a výzva k abdikaci prezidenta. Protivládní rebel Popelka za mřížemi nemlčí

„Svými dřívějšími výroky na adresu prezidenta USA Donalda Trumpa jste těžce poškodil jeho dobrý vzta…