Česká televize v těchto dnech uzavřela smlouvu s trojicí agentur, jež má vylepšovat její obraz v očích veřejnosti. Mezi vybranými agentury je i agentura Bison & Rose, kterou dle MF Dnes spoluvlastní vlivný poradce ministra vnitra Milana Chovance (ČSSD) Miloš Růžička. A právě ČSSD nyní za Českou televizí stojí, kdy například aktivně vystupuje proti novele zákona, kvůli které by Sněmovna nemohla dosazovat radní ČT. Proti České televizi naopak dlouhodobě brojí právě majitel vydavatelství Mafra, pod nějž spadá MF Dnes, Andrej Babiš (ANO) a prezident Miloš Zeman. Jeho mluvčí Jiří Ovčáček se k dnešnímu zjištění MF Dnes již vyjádřil na svém facebookovém profilu.
"ČST Praha nemá ráda pana prezidenta, A. Babiše a D. Trumpa. Některé PR agentury však přímo milionově miluje," rýpl si.
V celé věci pak figuruje ještě jedno jméno - volebního manažera ČSSD Jana Birkeho, jenž se snaží dosáhnout toho, aby veřejnoprávní smlouvy nemusela Česká televize zveřejňovat v registru smluv. Česká televize prostřednictvím své mluvčí Alžběty Plívové však veškeré souvislostí odmítá.
Původní text ZDE.
Odpovědi na otázky MF Dnes v souvislosti s Českou televizí zveřejnil již včera server HlídacíPes.org. Veřejnoprávní televize se tak snažila bránit dopředu. „Činíme tak ve snaze neocitnout se zítra v pozici, kdy bychom museli až zpětně dementovat dezinformační text o České televizi. A to navíc v den, kdy bude Rada České televize rozhodovat o volbě nového generálního ředitele České televize a také o aktuálních stížnostech na zpravodajství,“ uvedla ke kroku Plívová. Mnohé informace se tak ale nyní dočteme pouze zde.
S takto vysokou zakázkou nesdílí radost ani někdejší šéf Rady ČT Milan Uhde. "Peníze koncesionářů by na najímání externích PR agentur sloužit neměly. ČT na to má dostatečný vlastní aparát. Je její právo, aby využívala ten,“ uvedl v této souvislosti.
"Jde o zakázku, jejímž cílem je zlepšit komunikaci původní tvorby České televize a jejích pořadů primárně na internetu a sociálních sítích. Česká televize nemá v této expertní oblasti vlastní odborné pracovníky a je pro ni neefektivní je dlouhodobě zaměstnávat," vysvětlila mluvčí HlídacímuPsu.
V souvislosti s Českou televizí se pak včera objevil skandál, o němž ParlamentníListy.cz informovaly. A to v souvislosti s tím, že je možné si "v objektivní veřejnoprávní televizi" možné koupit reportáž. Brněnská městská část za ni měla zaplatit přes 120 tisíc korun. A ta se skutečně na webu ČT objevila.
Více ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef