Nikoli poprvé konstatoval, že obě ministerstva mají na starosti infrastrukturu. Ministerstvo průmyslu infrastrukturu energetickou a ministerstvo dopravy infrastrukturu dopravní. Této skutečnosti lze podle Havlíčka využít a pracovat se synergií u těchto resortů. Svou pozici přirovnal ke společnosti ČEZ, která koupí novou firmu. Ředitel ČEZu pak zůstává stále jeden a tentýž, ale je třeba řízení nastavit tak, aby byla zodpovědně spravována i nově zakoupená firma.
Moderátorovi Martinovi Veselovskému však také sdělil, že řídit třetí ministerstvo už by nestíhal.
Věnoval se i nechvalně proslulé zakázce na e-shop s dálničními známkami za 400 milionů korun. Teď by tato zakázka mohla stát 130 milionů, alespoň podle Havlíčka. Ministr se tady zlobil na poslance, že si předchozí zakázku za 400 milionů důslednější neohlídali.
„Je to možné tím, že ta zakázka byla velmi nešťastně strukturována, ve smyslu zadání té zakázky. Tu zadával Stítní fond dopravní infrastruktury a bylo tam z našeho úhlu pohledu několik chyb,“ začal poněkud obšírněji téma Havlíček.
Ale proč si ty chyby nikdo neohlídal? Havlíček konstatoval, že nad Státním fondem dopravní infrastruktury bdi dozorčí rada, ve které jsou mimo jiné i poslanci hnutí, jenže podle Havlíčka to není klasická dozorčí rada, která kontroluje ten či onen podnik.
„To je v zásadě stafáž, ti lidé, kteří tam jsou. Ti sice mohou něco zkontrolovat, ale prakticky se nemají k čemu vyjadřovat. Čili je to otázka zákona a dát jí (dozorčí radě) úplně jiné pravomoci,“ konstatoval Havlíček. Ale Andrej Babiš s hnutím ANO sedí ve vládě už sedmý rok, takže legislativu mohl zkusit změnit už dávno. „Já jsem tedy toho názoru, že by se to mělo změnit a že by se tam měly dát jasnější kontrolní mechanismy,“ podotkl Havlíček.
Teď je to prý tak, že se vedou hádky, kdo měl být důslednější a více kontrolovat.
„Tady si vlastně všichni dneska přehazují horký brambor – kdo do toho měl více vidět, a kdo do toho měl více zasahovat. A nakonec zjistíte, že v podstatě téměř nikdo,“ zlobil se ještě ministr.
To, co naprogramovali dobrovolníci během jednoho víkendu a zadarmo, se prý musí napřed otestovat. „Nemusí to být úplně zcela využito,“ upozornil Havlíček.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp