Návrh nového emisního nařízení Euro 7 v současné kompromisní podobě zřejmě nebude znamenat zpřísnění emisních limitů pro osobní i nákladní auta oproti současné normě Euro 6. Stále je nutné zajistit limity termínů pro přijetí souvisejících předpisů v rámci EU. Ministr dopravy Martin Kupka to před novináři označil jako úspěch.
Šéf Svobodných Libor Vondráček uvedl, že to za úspěch rozhodně nepovažuje. Naopak Lochman ano a potvrzuje to podle něj neexistenci diktátu z Bruselu: „To, že se norma Euro 7 povedla takto vyjednat, je úspěch,“ kontroval Lochman. „A já bych řekl, že je to dokonce takový úspěch, že bychom konečně mohli některým vysvětlit, že diktát Bruselu neexistuje, protože naším rozhodováním jsme své partnery přesvědčili o tom, že je potřeba tu normu změkčit,“ doplnil s tím, že to nebude znamenat žádné rychlé zdražování pro lidi, kteří si chtějí koupit nové auto.
V Číně se velmi investuje do elektromobility, Vondráček si myslí, že by mělo být rozhodnutím výrobců v autoprůmyslu, do čeho investovat se jim vyplatí. „Výrobci mohou investovat do obojího a průběžně se rozhodnout, co jim dává větší smysl, to dokážou sami bez toho, aniž jim někdo říká, co mají a nemají dělat a visí nad nimi třeba zákaz v roce 2035, kdy to má být skutečně ukončeno,“ míní.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Natálie Brožovská
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.