Babiš má pověst politika, jenž disponuje nejlepším „PR týmem v zemi“. Růžička s tím však nesouhlasí. „Premiér možná disponuje nejlepším týmem na politickou propagandu, ale to neznamená, že umí budovat a rozvíjet vztahy s veřejností tak, jak to zkratka PR (Public Relations) definuje,“ uvádí.
Přibližuje, že podstatou moderního PR je usilovná a kontinuální snaha vytvářet oboustranně prospěšné vztahy s jednotlivými cílovými skupinami, jež mají být postaveny na důvěře a vzájemném respektu. Naproti tomu cílem politické propagandy je získat a zformovat skupinu voličů a případně s ní manipulovat v něčí politický prospěch. „V plné nahotě se tento oborový rozdíl projevuje v komunikačním zmatku, jenž provází opatření vlády ke koronavirové epidemii,“ poukazuje expert.
Vládu podle jeho slov neměl koronavir překvapit, jelikož minimálně od ledna bylo jasné, že je jen otázkou času, kdy této situaci bude čelit i Česká republika. „V našem případě by to mělo znamenat, že už v lednu někde na Úřadu vlády či na Ministerstvu zdravotnictví zasedne krizový štáb pro koronavirovou epidemii, jehož nedílnou součástí bude i silný komunikační tým. Společně analyzují situaci, mapují slabá místa a připravují alternativní scénáře, jak zajistit, aby české zdravotnictví nápor zvládlo,“ dodává Růžička. Ten byl jako spolumajitel komunikační agentury Bison & Rose blízký Milanu Chovancovi a Bohuslavu Sobotkovi.
„Z analýzy informací ve veřejném prostoru vyplývá, že zřejmě žádný takový standardní způsob krizového řízení v naší zemi spuštěn nebyl. Nebo alespoň se tak nestalo v dostatečném předstihu,“ všímá si expert v oblasti komunikace a marketingu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab