Zakladatel hnutí ANO Andrej Babiš se podle novináře a mediálního odborníka Karla Hvížďaly projevuje na veřejnosti a v rámci předvolební kampaně podobně, jako kanadsko-rakouský miliardář Frank Stronach, který získal 5,8 procenta se svým ambiciózním podnikatelsko-politickým projektem v Rakousku, kam se jako úspěšný boháč vrátil z emigrace a založil stranu. „Babiš má stejně jako Team Stronach podobné představy o řízení státu jako továrny. Klade důraz na prosperitu, to je ale degradace politiky,“ míní Hvížďala.
Babiš své předvolební mítinky směřuje do luxusních prostor a velkých sálů pro několik stovek hostů. Nechybí hostesky, řada dárků zdarma, obrazovky pro přenos i mimo sál. Na začátku mítinku výslovně řekne: „Můžete se mě ptát úplně na cokoliv. Já nejsem jako ČSSD, kde se dotazy píšou na papírek a ty nepříjemné se vyřadí.“ Mluví o sobě jako o nové cestě ven ze zkostnatělého matrixu. Podle Karla Hvížďaly nemá program a stranickou ideu, jeho politický subjekt staví úspěch na ikonizaci své osoby.
Chová se hrubě
Byznysmen Stronach podle Hvížďaly uspěl s tím, že rezonoval s velkou skupinou voličů, kteří odmítají euro. Na strunu voličů umí ovšem dobře hrát i Tomio Okamura, který si dovolí běsnit v televizi tolik, že ho moderátorka Drtinová sotva ukočíruje, nebo vyhrožuje novinářům skrz facebookový profil, pokud o něm nepíší dobře. „Je to typický projev populismu nejhrubšího zrna,“ komentuje jeho veřejná vystupování Karel Hvížďala a připomíná mimo jiné jeho nevybíravé výroky o Romech.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Lucie Bartoš