Kandidáty do Evropského parlamentu našich politických stran lze rozdělit do tří skupin. Nadprůměr, průměr a podprůměr. Nezařaditelný je prakticky jen jeden kandidát - zástupce ANO Pavel Telička. Jeho oficiální Facebook zřejmě neexistuje a ten, který lze najít, je velmi sporadicky aktualizovaný a čítá jen něco přes stovku fanoušků. Výraznější podpora se Teličkovi nedostává ani na oficiální a velmi silném profilu ANO (69 tisíc fanoušků).
Co se ostatních kandidátů týká, nejvíc ze všech, a to téměř s třiceti tisíci fanoušky, dominuje exministr vnitra za Věci veřejné Radek John. Jeho profil je pravidelně doplňován a spravován. Ostatní zástupci na něj koukají hodně z dálky.
Právě k těm lze zařadit například Jana Kellera, Kláru Samkovou, případně Jana Zahradila, který má jako jediný profil pouze pro přátele. Zástupce ČSSD a jednička Úsvitu se pohybují do dvou tisíc fanoušků. Zatímco u Kellera je patrné, že se o profil nestará, právnička Samková jej prokazatelně plní sama.
Co je ovšem největší překvapení, to je placený propadák jedničky TOP 09 Luďka Niedermayera. Ačkoli má TOP 09 a její předseda dohromady víc než 300 tisíc fanoušků, u veřejnosti neznámého lídra kandidátky jde jen o pár set. Přesněji o 487 fandů. Jeho profil navíc funguje jako obsahově prázdný. Kromě pár avíz na mítinky se tisknou už jen odkazy na články v médiích. Vlastní názory nebo komentáře Niedermayera zájemce o volby nenalezne. Těžko říci, zdali samotný kandidát o tomto oficiálním profilu ví.
Jaroslav Poláček, volební manažer TOP 09, nám k tomu řekl „Je samozřejmě úsměvné domnívat se, že Luděk Niedermayer, lídr kandidátky TOP 09 a Starostové, neví o náplni svého profilu, když na něj dává takzvané "selfie", tedy fotografie, které sám pořizuje. Není úsměvné, ale nedbalé dělat porovnání profilů lídrů a nezjistit si alespoň základní fakt o tom, kdy tyto profily byly založeny. Není objevné zjištění, že někdo, kdo byl předsedou parlamentní strany, má více podporovatelů než někdo, kdo svůj profil otevřel před několika týdny. TOP 09 stejně jako v minulých volbách komunikuje nejenom prostřednictvím své stránky, která má stále nejvíce fanoušků mezi politickými stranami, ale také aktivně využívá populárních profilů Karla Schwarzenberga a Miroslava Kalouska. Luděk Niedermayer pro prezentaci svých názorů dlouhodobě využíval stránky Hospodářských novin a Respektu, kam pravidelně přispíval. Facebook nepoužíval, protože tu potřebu v roli, v které byl necítil. Proto jsme jeho stránku otevřeli před několika týdny. A mimochodem měřit efektivitu komunikace na sociálních sítích přes počet fanoušků už je trochu zastaralé. Mnohem důležitější je dosah této komunikace, což je hodnota, která v případě profilu pana Niedermayera dosahuje i desetitisícových hodnot."

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš A. Nový