Firma se zkušenostmi z kampaní pro ODS bude propagovat potraviny

16.01.2012 12:00 | Zprávy

Stát začíná spouštět dvě reklamní kampaně na podporu originálních potravin z českých a moravských regionů. Mělo by to stát desítky milionů korun a polovinu peněz by měla proplatit Evropská unie. Informuje server iHNed.cz.

Firma se zkušenostmi z kampaní pro ODS bude propagovat potraviny
Foto: internet
Popisek: potraviny, ilustrační foto

Kampaně na propagace potravin by měly běžet za zhruba rok. Jednu pořádá Potravinářská komora s cílem podpořit potraviny s evropskou ochrannou známkou původu. Patří sem například karlovarské oplatky nebo kapr z Třeboně.

Druhou kampaň vypsal Státní zemědělský intervenční fond, má v obecné rovině propagovat regionální potraviny.

Firma Dorland má zkušenosti s kampaní ODS

Zakázku od Potravinářské komory získala agentura Dorland, která patří Lucii Češpivové. Ta má vazby s ODS i se státem. Firmy, které vlastní, tiskly některé předvolební materiály pro ODS nebo vydávaly časopis „51 Pro“ hájící občanské demokraty. Češpivová také získala zakázku za více než třicet milionů korun od Lesů České republiky. Uvádí server iHNed.cz.

Státní zemědělský fond zatím vítězného kandidáta nevybral. Na kampaň ovšem bude dohlížet Petr Milas, ředitel odboru administrace podpory kvalitních potravin. iHNed.cz také poukazuje na to, že byl zaměstnancem Dorlandu.

Na kampaň zemědělského fondu bude dohlížet Petr Milas, bývalý zaměstnanec Dorlandu

"Petr Milas má na starosti pouze administraci podpory značky KLASA a od počátku tohoto roku i administraci podpory značky Regionální potravina. Žádným způsobem se nepodílel, nepodílí a ani nebude podílet na zadání či realizaci kampaně Potravinářské komory k označování výrobků v rámci evropského systému ochrany názvů produktů. Tyto projekty nebude ani administrovat,“ odmítá možný střet zájmů mluvčí Státní zemědělského intervenčního fondu Petr Hlavatý.

Obě kampaně mají být odlišné a neměly by být navzájem koordinované.

"Kampaň bude trvat tři roky, proběhne v České republice i na Slovensku. Zaměříme se na jedinečnost těchto produktů. S kampaní zemědělského fondu však nemáme nic společného. Lidi z fondu jsme viděli poprvé 22. září, když už jsme věděli, že jsme vyhráli. Až od vás se dozvídám, co má na starosti pan Milas. Rozhodně nemohlo dojít k žádnému střetu zájmů. Navíc ta zakázka není tak lukrativní. My sice vyhráli, ale není to jisté. Ještě musíme počkat, zda Brusel skutečně zakázku schválí a dá na ni peníze," vysvětluje serveru iHNed.cz majitelka Dorlandu Lucie Češpivová.


 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vfe

Ing. Petr Bendl byl položen dotaz

Uděláte tentokrát něco nebo budete zase jen přihlížet?

Máte vysvětlení, proč opět před vánoci roste cena másla? Nepřipomíná vám to scénář z loňského roku, kdy taky před vánoci rostly ceny másla, cukru, vajec? Je to podle vás v pořádku a odůvodněné? Kdo za navýšením stojí a nemyslíte, že byste s tím konečně něco měli dělat? Netvrdím, že máte nabourávat s...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ukrajina má být neutrální jako Finsko. Co Němci nepřiznávají, ale mluví o tom

13:45 Ukrajina má být neutrální jako Finsko. Co Němci nepřiznávají, ale mluví o tom

Ukrajina do NATO. Scénář hodně zmiňovaný, ale podle politiků momentálně nereálný. Dle politického re…