Celá spolupráce se může jevit jako podpora neziskového sektoru státnímu podniku, který se dříve potýkal s možnými problémy. Pokud se ale na spolupráci podíváme blíže, jedná se spíše o velmi lukrativní obchod. Po něm pátral především Faktor S. Jeho závěry?
První objednávka byla na šest měsíců za 660 tisíc korun, na což následovala další objednávka: na 15 měsíců za 1 150 000 korun.
Faktor S provedl průzkum u ostatních firem, které se protikorupčními linkami zabývají, a výsledek byl zcela jasný. Cena má být výrazně nadhodnocena. Zajímavé je, že i přes to, že České dráhy údajně vybíraly provozovatele výběrovým řízením, tak o něm nikdo z oslovených firem nevěděl. A jaký měla linka přínos? Kolik hovorů bylo vyřízeno? České dráhy mlčí.
Webové stránky informují, že od spuštění do konce března 2013 došlo 54 podnětů. Jak uvádí finanční výkazy Transparency International v čele s Davidem Ondráčkou, tak v tomto období bylo vyplaceno 490 tisíc korun. Tím se jednoduchým výpočtem dostaneme k částce přes 9 tisíc na jeden hovor, poznamenává časopis.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Barbora Richterová