Havlíček: Zachránili jsme náš průmysl před krachem. Nejhorší období za desítky let

02.09.2021 11:34 | Zprávy

Ministr dopravy, průmyslu a obchodu Karel Havlíček hovořil na zahájení volební kampaně hnutí ANO zejména o výstavbě dálnic, ale i o energetice. Zdůraznil také to, že je nesmírně důležité, kdo povede tuto zemi v době, kdy budeme předsedat Evropské unii. „Přesně v této době se bude rozhodovat o tom, jak bude nastaven energetický mix, jaké zdroje budou podporovány, jak budeme nezávislí a kolik budeme za energii platit," podotkl Havlíček.

Havlíček: Zachránili jsme náš průmysl před krachem. Nejhorší období za desítky let
Foto: Zuzana Koulová
Popisek: Vicepremiér Karel Havlíček

„Je to přesně 10 let, co tehdejší vláda, která byla v podobné sestavě jako je dnešní trojkoalice Spolu, rozhodla o tom, že v důsledku celosvětové krize sníží investice a výdaje do dopravy a dopravní infrastruktury o 30 procent. Co bylo důsledkem? V letech 2011 až 2014 se zahájilo 200 metrů dálnic ročně. Jsou to přesně čtyři dny, co jsme dohodli s paní ministryní financí Schillerovou rekordní navýšení do dopravní infrastruktury, v důsledku čehož v roce 2021, tedy letos, zahájíme 91 kilometrů nových dálnic," sdělil Havlíček s tím, že je možné pokračovat v enormním tempu budování našich silnic, dálnic, železnic.

„Dokončíme D1 na přelomu září, října. Můžeme pokračovat v D3 a budeme v roce 2025 na hranicích s Rakouskem. Ale zahájíme rovněž, řádově roku 2025, D3, přes Posázaví ve Středočeském kraji. Můžeme díky tomu pokračovat v D6 směrem na Karlovy Vary, kde budeme v roce 2025 až 2026, dokončíme také dálnici D11 až na polské hranice. Budeme pokračovat v D35 a v obchvatech," nechal se slyšet Havlíček.

„Nezapomínáme ani na železnici, kde nás čekají obrovské výzvy. Už nyní modernizujeme v nebývalém tempu částkou 55 miliard korun a není to jenom do infrastruktury, je to rovněž do nádraží, kterých renovujeme ročně 120. Čeká nás velká investice, a myslíme na to, do bezpečnosti. Čeká nás investice do největších železničních aktivit, a to jsou vysokorychlostní tratě, které zahájíme v roce 2025 a povede přes Ústí nad Labem. Nesmíme zapomínat, a myslíme na to rovněž, na financování a investování veřejné dopravy. Musíme ho změnit, protože současný systém, kdy o něčem rozhoduje kraj, o něčem stát, funguje do té doby, dokud se nezačne řídit amatérsky, po způsobu Středočeského kraje, který zcela abdikoval na to, pro koho se veřejná doprava dělá. Veřejná doprava není banka, není to finanční burza, veřejná doprava je zde pro lidi a to tady zachováme, tedy ne tak, jak to dělá PirátoSTAN."

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vef

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat

Jak chcete udržet české mediky ve zdravotnictví?

A nemyslíte, že tento problém, o kterém vy politici tak rádi mluvíte, se měl vyřešit už dávno? Co proto udělalo ANO? Vždyť dnes je realita takové, že je u nás víc doktorů cizinců než Čechů, aspoň já mám ten dojem.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Přišel Fiala, vyletěly potraty. Propad porodnosti po vakcíně. Sněmovna se otřásala

20:37 Přišel Fiala, vyletěly potraty. Propad porodnosti po vakcíně. Sněmovna se otřásala

Premiér Fiala se na podzim smál, když poslanec Vladimír Zlínský vznesl interpelaci, zda vláda nějak …