„V Pardubickém kraji je takto postiženo minimálně 250 kilometrů silnic druhé a třetí třídy. Ve spolupráci s ministerstvem dopravy jsme dělali rozsáhlý průzkum a tam se to jednoznačně prokázalo," uvedl hejtman Pardubického kraje Radko Martínek pro Český rozhlas.
Zavedením mýtného by se vyřešily rovnou dva problémy. Odradilo by řidiče od používání vedlejších silnic a zároveň by přineslo potřebné peníze na opravu silnic. „Peníze mají mít dvojí účel, jednak preventivní, to znamená, aby odradily řidiče zkracovat si cestu, a pokud pojedou, tak je samozřejmě jednoznačné, že peníze budou použity na opravy a údržby silnic," dodal Martínek.
Nebude to jen tak
Se zavedením mýtného to nebude tak jednoduché. Zaprvé je velmi problematické postavit mýtné brány na menších silnicích a jako řešení se nabízí spíše satelitní systém. A zadruhé má vláda uzavřenou smlouvu s firmou Kapsch a o mýtném by se tedy mohlo uvažovat nejdříve v roce 2016.
Pokud by vláda nebyl schopná zavést mýta, žádají kraje kompenzaci a trvají alespoň na častějším vážení kamionů. V krajním případě by se kraje uchýlily k dopravním značkám, které by bránily vjezdu kamionů.
Psali jsme:
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: aš