„Většinu roku výuka neprobíhala normálně a žáci, rodiče a učitelé si museli vyzkoušet nové způsoby komunikace a často si zvyknout na nový přístup k osvojování látky, kterou se je třeba naučit. Samozřejmě v různých rodinách probíhala výuka různě úspěšně. Bylo to nezvyklé a často velmi náročné. Díky všem, kteří se zasloužili o to, že to vypadá, že jsme to pro tuto chvíli zvládli,“ uvedl Vystrčil.
Podle něj osobní kontakt učitele a žáka nelze nikdy zcela nahradit výukou na dálku. Současní studenti tak byli v tomto školním roce ochuzeni, tedy v nevýhodě.
„Přesto si myslím, že pořád platí, že všechno zlé je k něčemu dobré. Studenti se sice často po dlouhou dobu se svými spolužáky a učiteli fyzicky nepotkali, na druhé straně si studenti i učitelé a často i rodiče, či dokonce prarodiče museli osvojit nebo významně vylepšit svoje schopnosti v oblasti elektronické komunikace a také v oblasti práce s různými zdroji informací nebo v oblasti využití různých návodů a způsobů výměny informací na sociálních či jiných sítích. I přes postupné značné vylepšení elektronické komunikace lze však předpokládat, a již se to i potvrzuje, že výuka nemohla být ve všech předmětech v tomto školním roce plnohodnotná, tedy bez negativních dopadů na její kvalitu,“ sdělil Vystrčil.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.