„Ta zatracená inkluze byla zavedena proto, aby děti kupříkladu s nějakými poruchami učení nebyly diskriminovány v ‚pomocných školách‘. Inu k čemu to vede: Znám holčičku s ADHD, která v rámci inkluze byla zařazena do ‚normální‘ školy. Protože ji personál naprosto nezvládá a holčička si z laviny zákazů, nadávek, poznámek a podobně samozřejmě nic nedělá, byla za trest vyloučena ze školní družiny,“ popsala Šichtařová. Rodičům podle ní vznikl obrovský problém.
„Nemocná holčička tak není papírově ‚diskriminována‘ ve speciální škole, zato je dokonale stigmatizovaná tím, že je veřejně vyloučena z kolektivu, jsou na ní uplatňována měřítka jako na zdravou a tímhle sítem samozřejmě totálně propadává, což jí všichni dávají sežrat,“ dodává ekonomka, jež s manželem, ekonomem Vladimírem Pikorou, vychovává čtyři děti a páté čekají.
Po svém příspěvku dle svých slov čeká, že se do ní všichni pustí. „Že ‚ale přece inkluze byla míněna tak a tak‘ a že v tomhle konkrétním případě ‚jen selhává lidský faktor‘,“ uvedla Šichtařová.
„V zatuchlém českém školství selhává lidský faktor nápadně často a těch pár dobrých učitelek, které mají na věc správný vhled, bojují s větrnými mlýny. Podle mne v průměru inkluze většímu množství dětí ublížila než pomohla,“ dodala ekonomka.
Zákon podporující inkluzi, neboli společné vzdělávání lehce postižených dětí v klasických třídách, začne platit letos v září prvním školním dnem.
Zdroj: http://hradecky.denik.cz/zpravy_region/skolstvi-cekaji-zmeny-v-zari-prijde-inkluze-20160528.html
Jsem rozčílená. Ta zatracená inkluze byla zavedena proto, aby děti kupříkladu s nějakými poruchami učení nebyly diskriminovány v „pomocných školách“. Inu k čemu to vede: Znám holčičku s ADHD, která v rámci inkluze byla zařazena do „normální“ školy. Protože ji personál naprosto nezvládá a holčička si z laviny zákazů, nadávek, poznámek a podobně samozřejmě nic nedělá (dětem s ADHD tyhle věci absolutně nedocházejí, a i kdyby jim docházely, neuměly by s tím nic udělat), byla za trest VYLOUČENA ze školní družiny (čímž samozřejmě jejím rodičům vznikl obrovský problém). No a tak nemocná holčička není papírově „diskriminována“ ve speciální škole, zato je dokonale stigmatizovaná tím, že je veřejně vyloučena z kolektivu, jsou na ní uplatňována měřítka jako na zdravou a tímhle sítem samozřejmě totálně propadává, což jí všichni dávají sežrat.
A teď čekám, jak se do mě všichni pustí, že „ale přece inkluze byla míněna tak a tak“ a že v tomhle konkrétním případě „jen selhává lidský faktor“. Jenomže něco vám řeknu: V zatuchlém českém školství selhává lidský faktor nápadně často a těch pár dobrých učitelek, které mají na věc správný vhled, bojují s větrnými mlýny. Podle mne v průměru inkluze většímu množství dětí ublížila než pomohla.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef