Jak dostat letadlo k zákazníkovi? Ve Vodochodech představili novinky
06.12.2024 11:38 | Monitoring
Letecký průmysl v České republice má dlouhou tradici a společnost AERO je jedním z jeho nejvýznamnějších představitelů. Tento výrobce cvičných letounů s více než stoletou historií nyní představuje nový přístup k logistice a výrobním procesům, které zajišťují modernizované letouny L-39 Skyfox. Tento projekt není jen důležitým milníkem pro samotnou společnost, ale i pro celé odvětví, které čelí rychle se měnícím technologickým a tržním podmínkám.
reklama
Letoun L-39 Skyfox staví na úspěšné historii svého předchůdce L-39 Albatros, který se stal ikonou ve výcviku vojenských pilotů. Modernizovaná verze přináší vylepšení v oblasti výkonu, bezpečnosti a provozní efektivity, což ji činí atraktivní pro zákazníky po celém světě. K tomu však bylo třeba přizpůsobit nejen technologické aspekty, ale i celý výrobní proces.
„Každý krok v procesu – od návrhu až po finální dodávku – je koncipován tak, aby splňoval nejvyšší mezinárodní standardy,“ říká Miroslav Kozel, ředitel PMO Defence & MRO společnosti AERO. „Díky optimalizaci procesů a využití moderních technologií dokážeme nabídnout produkt, který odpovídá nejen nárokům současného trhu, ale i budoucím potřebám našich zákazníků.“
„Hotovým letadlem nic nekončí. Je to spíše start dlouhé cesty, protože letouny slouží zákazníkům 40 let, během kterých jsme i my se zákazníkem spjati,“ uvádí předseda představenstva a prezident Aero, Viktor Sotona.
„Po vyrobení, otestování a zalétání letadla ještě musíme splnit spoustu dalších bodů, které jsou součástí smlouvy o dodávce. Smlouvy jsou velice obsáhlé. Zákazník musí dostat s produktem veškerou péči, která zahrnuje úplný popis letadla, manuály pro techniky i piloty, set náhradních dílů, pozemní vybavení a v neposlední řadě i finální pomoc se zaškolením a zkušebními lety,“ dodal Sotona.
Moderní přístup k logistice a výrobě je jedním z hlavních pilířů projektu L-39 Skyfox. Společnost AERO implementovala pokročilé automatizační systémy, které umožňují zkrátit dobu potřebnou na jednotlivé výrobní fáze, a současně minimalizují riziko chyb. Výsledkem je rychlejší a zároveň kvalitnější produkce, což má zásadní vliv na konkurenceschopnost společnosti na globálním trhu.
Součástí dodávky bývá často i letecký simulátor. Zákazník může požadovat Full Mission Simulator, který je nejrealističtější a simuluje veškeré ovládací prvky a aspekty letu včetně chování letadla za letových podmínek. Další simulátor se zaměřuje na kabinové postupy a bývá často s pevným trupem. Piloti se na něm učí provádět konkrétní procedury jako starty, přistání či nouzové situace.
„Často zákazníkovi připravíme, vymyslíme a vybavíme celou učebnu, kde se piloti a mechanici školí a učí ovládat všechny systémy letadla,“ vysvětluje Miroslav Kozel, PMO Director Defence & MRO s tím, že součástí dodávky je také set náhradních dílů a pozemní vybavení, které může vážit i desítky tun. Jedná se o různé vozíky, klíny, plachty a podobně.
„Létáme z Pardubic nebo Ruzyně. Často využíváme transportní letoun IL-76, do kterého se vejdou dva rozebrané L-39 Skyfox. Každé letadlo vyžaduje čtyři základní přepravní přípravky, v jednom je trup, v dalším křídla, pak ocasní část a stabilizátor. Letouny převážíme i Boeingem 747 Cargo, přičemž tam se nakládá především otevíracím čumákem, ale využíváme i boční zadní dveře pro horní palubu. Do spodní paluby jsou pak naloženy náhradní díly a pozemní vybavení. Do jednoho B747 se vejdou tři naše letouny spolu s výše zmíněným pozemním vybavením a náhradními díly,“ dodal Miroslav Kozel.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
Pane Nachere, nemyslíte, že už je opravdu na čase odvolat Hřiba? Sice jste v opozici, ale podle mě by se k vám přidal i někdo z koalice, a pokud ne, tak se jen potvrdí, že takovým lidem jde jen o korýtko, protože je více než jasné, že je Hřib totálně nekompetentní a navíc nedůvěryhodný a dost možná ...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.
reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.